Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 40 Modelowanie procesów i systemów logistycznych | 49-66
Tytuł artykułu

Rola logistyki wirtualnej w dekompozycji łańcuchów dostaw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przepływy materiałów i produktów wykraczają poza pojedyncze przedsiębiorstwa i przyczyniają się do stworzenia powiązań logistycznych natury fizycznej i regulacyjnej pomiędzy poszczególnymi firmami, stanowiącymi kolejne ogniwa łańcucha zaopatrzenia i zbytu (włączając również przedsiębiorstwa produkcyjne). Zatem wskutek wzajemnej współpracy dostawców, producentów, przedsiębiorstw transportowo-spedycyjnych, pośredników handlowych i ostatecznych odbiorców tworzą się grupy jednostek gospodarczych zwane często w literaturze anglojęzycznej jako "łańcuchy towarów". Łańcuchy te to ciągi niezależnych przedsiębiorstw, które realizują kolejne transakcje rynkowe, bez przywództwa dominującego lidera (fragment tekstu)
EN
The concept of "supply chain" results from relationship and cooperation between suppliers and of goods and their buyers as well as form the whole variety of institutions and firms supporting physical movements of products. Due to different ways of integration of the subsequent links of that flow members of these supply chains divide their roles and tasks connected to management of product flows. On the basis of supply chain relationships a related value chain is created, but adding that value can be identified as increased costs of the flow of products. Actual tendencies to create virtual supply chains result in decomposition of value chains. Actual business practices and tendencies to outsource logistics processes which in turn results in larger level of saturation with services, require significant changes in logistics performance. Virtual logistics might serve as a concept for support of decomposed virtual supply chain networks based on virtual operations.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Abt S., Woźniak H.: Podstawy logistyki. Gdańsk 1993.
  • Adamczyk M.: Charakterystyka organizacji wirtualnej. Gazeta IT. 2005, nr 9 (39).
  • Ashton C.: Strategic Performance Measurement. Business Intelligence, London 1997.
  • Baker M.J.: Dictionary of Marketing and Advertising. Wyd. II, Nichols Publishing, New York 1990.
  • Ballou R.H.: Business Logistics Management. Prentice Hall, Englewood Cliffs 1992.
  • Betchel Ch., Jayaram J.: Supply Chain Management: A Strategic Perspective. .The International Journal of Logistics Management. 1997, nr 1.
  • Bowersox D.J.: Logistics Strategic Planning for the 1990s. Annual Proceedings of the Council of Logistics Conference, Oak Brook, Fall 1987.
  • 8. Bowersox D.J., Cooper M.B.: Strategic Marketing Channel Management. McGraw-Hill, Inc., New York 1992.
  • Brutsch D., Frigo-Mosca F.: Virtuelle Organisation in Praxis. .IO Management. 1996, nr 9.
  • Brzozowski M.: Istota organizacji wirtualnej. .Przegląd Organizacji. 2007, nr 2.
  • Clarke M.P.: Virtual logistics. An introduction and overview of the concepts. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 28, No. 7, 1998.
  • Cooper M.C.: Logistics in the decade of the 1990s, w pracy zbiorowej pod red. J.F. Robesona i W.C. Copacino: The Logistics Handbook. Gower Press, New York 1994.
  • Cooper M.C., Ellram L.M.: Characteristics of Supply Chain Management and the Implication for Purchasing and Logistics Strategy. .International Journal of Logistics Management. 1993, nr 2.
  • Croom S.R.: The impact of e-business on supply chain management. An empirical study of key developments . International Journal of Operations & Production Management, Vol. 25, No. 1, 2005.
  • Czynniki rozwoju wirtualnych ³ancuchów dostaw. Praca zbiorowa pod red. D. Kisperskiej-Moroń, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2009.
  • Ellram L.M., Cooper M.C.: Purchasing and Logistics Strategy. .The International Journal of Logistics Management. 1993, nr 2.
  • Ellram L.M., Cooper M.C.: Supply Chain Management, Partnerships and the Shipper - Third Party Relationship. The International Journal of Logistics Management. 1990, nr 2.
  • Gereffi G., Korzeniewics M.: Commodity Chains and Global Capitalism. Greenwood Press, Westport 1994.
  • Giunipero L.C., Brand R.C.: Purchasing's Role in Supply Chain Management. .The International Journal of Logistics Management. 1996, nr 1.
  • Hewitt F.: Supply Chain Redisign. .The International Journal of Logistics Management. 1994, no. 2.
  • van Hoek R.I.: Logistics and virtual integration. Postponement, outsourcing and the flow of information. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, Vol. 28, No. 7, 1998.
  • Hoekstra S., Romme J.: Integral logistic structures: developing customer oriented goods flow. McGraw-Hill Company, Maidenhead 1992.
  • Houlihan J.B.: International Supply Chain Management. .International Journal of Physical Distribution and Materials Management. 1986, nr 15.
  • Johnson J.C.,Wood D.F.: Contemporary Logistics. Macmillan Publishing Company, New York 1993.
  • Kisperska-Moroń D.: Wpływ tendencji integracyjnych na rozwój zarządzania logistycznego. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 1999.
  • Kisperska-Moroń D.: "¯Żywe" łańcuchy dostaw jako pomost do biznesu przysz³ooeci. Referat prezentowany na konferencji naukowej Wyższej Szkoły Logistyki, Poznań 2007.
  • Neely A.: Measuring Business Performance. The Economist Books, Profile Books 1998.
  • Payne A: Marketing us³ug. PWE, Warszawa 1996.
  • Pfhol H.Ch.: Systemy logistyczne. Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 1998.
  • Pluta-Olearnik M.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1993.
  • Płoszajski P.: Zdążyć przed rewolucją. .Życie Gospodarcze. 2000, nr 13.
  • Power D.: Determinants of business-to-business e-commerce implementation and performance: a structural model. Supply Chain Management: An International Journal 10/2 (2005).
  • Rogoziński K.: Nowy marketing us³ug. Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998.
  • Rutkowski K.: Zarządzanie łańcuchem dostaw - próba sprecyzowania terminu i określenia związków z logistyką .Gospodarka Materiałowa i Logistyka. 2004, nr 12.
  • SaabeelW., Verduijn T.M., Hagdorn I., Kumar K.: A Model of Virtual Organization - A Structure and Process Perspective. .Electronic Journal of Organizational Virtualness. 2002, nr 1, www.virtual-organization.net.
  • Schary Ph.B., Skjott-Larsen T.: Managing the Global Supply Chain. Copenhagen Business School Press, Copenhagen 2001.
  • Stevens G.: Integrating the Supply Chain. .The International Journal of Purchasing Distribution and Materials Management. 1989, 19(8).
  • Supply Chain Management. Praca zbiorowa pod red. J.T. Mentzera, Sage Publications, Thousand Oaks 2001.
  • Świerczek A.: Wirtualne łańcuchy dostaw jako forma organizacji [w:] Czynniki rozwoju wirtualnych łańcuchów dostaw, praca zbiorowa pod red. D. Kisperskiej-Moroń, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2009.
  • Wassenaar A.: Understanding and Designing Virtual Organization Form. .Newsletter. 1999, nr 1, www.virtual-organization.net.
  • Zairi M.: Measuring Performance for Business Results. Chapman & Hall, London 1994.
  • Zimniewicz K.: Wspó³czesne koncepcje i metody zarz¹dzania. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315997
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.