Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 12 | 100-107
Tytuł artykułu

Ewolucja poglądu społecznej odpowiedzialności biznesu - okres operacji konkretnych

Autorzy
Warianty tytułu
The Evolution of the Concept of Corporate Social Responsibility - Concrete Operational Stage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest uporządkowanie stanu wiedzy w zakresie ewolucji definicji pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Niniejszy artykuł jest trzecim w serii publikacji z zakresu "ewolucji pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu". Tym razem autorka prowadzi rozważania dotyczące lat 1970-1979 w oparciu o analizę literatury zagranicznej i polskiej. Czytelnikom przybliżone zostaną prace prekursorów i znamiennych twórców tego okresu. Ze względu na zachodzące zjawiska poznawcze w tych latach w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, autorka przyjęła nazwę okresu operacji konkretnych, które stanowią kolejne stadium w rozwoju wiedzy i doświadczenia w zakresie koncepcji CSR. Okres ten charakteryzuje się powstaniem nowych i rozbudową istniejących wzorców dotyczących koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. Pojawia się systematyczna wiedza, która w następnych latach będzie rozwijana w okresie operacji formalnych i późnego stadium operacji formalnych.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to organize the state of knowledge in connection with the evolution of the definition of the concept of CSR. The article is the third in the series of works of the author concerning the evolution of the concept of corporate social responsibility (CSR) relating to studies of foreign and Polish literature. This time the study includes an analysis including years from 1970 to 1979. The readers will acquire a knowledge in connection with the works of precursors and significant artists of the period. Due to the phenomenon of cognitive occurrences in those years in the corporate social responsibility, the author adopt the name of a specific period of operation, which represent the next stage in the development of knowledge and experience in the field of CSR. This period is characterized by appearing new models and expansion of existing patterns concerning the concept of corporate social responsibility. Systematic knowledge that will appear in the next few years will be developed during the period of formal operations and the late phase of forma operations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
100-107
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Opolska
Bibliografia
  • 1. Backman J. (ed.), 1975, Social responsibility and accountability. New York University Press, New York.
  • 2. Carroll, A.B., 1979, A three-dimensional conceptual model of corporate social performance. Academy of Management Review, vol. 4.
  • 3. Davis, K., 1973, The case for and against business assumption of social responsibilities, Academy of Management Journal, nr 16.
  • 4. Eilbert, H., Parket, I.R., 1973 (August), The current status of corporate social responsibility, Business Horizons, vol. 16.
  • 5. Eells, R., Walton, C, 1974, Conceptual foundations of business (3rd ed.). Burr Ridge, IL: Irwin.
  • 6. Friedman, M., 1962, Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago.
  • 7. Hys, K, 2014a, Ewolucja poglądu społecznej odpowiedzialność biznesu - okres sensoryczno-motoryczny, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", nr 10/2014, s. 107-114.
  • 8. Hys, K., 2014b, Ewolucja poglądu społecznej odpowiedzialności biznesu - okres wyobrażeń przedoperacyjnych, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", nr 11/2014, s. 111 - 117.
  • 9. Hys, K., 2014c, Koncepcja CSR w kompozycjach modelowych, Marketing i Rynek, nr6, s. 365-370.
  • 10. Hys, K, 2014d, Chapter 5: CSR in the context of (unfavourable aspects, [in:] Knowledge - Economy - Society. Contemporary Tools of Organizational Resources Management, P. Lula, T. Rojek (Eds), Cracow University of Economics - Foundation of the Cracow University of Economics, Cracow 2014, s. 51-58.
  • 11. Hys, K, Mazurek R, 2013, The physiognomy of (selected) maturity models, [in:] Maturity Management, E. Skrzypek (Ed), Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin, s. 195-202.
  • 12. Hys, K., Hawrysz, L, 2013, CSR in Poland as a important foundations of modern societies, Management Study, Vol. 1, No. 1, s. 27-33.
  • 13. Hys, K., Hawrysz, L., 2012a, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Nr 4(747), s. 3-17.
  • 14. Hys, K, Hawrysz, L, 2012b, Corporate Social Responsibility Reporting, China-USA Business Review, Vol. 11, No. 11, s. 1515-1524.
  • 15. Johnson, H.L, 1971, Business in contemporary society: Framework and issues, Wadsworth, Belmont, California.
  • 16. Mannę, H.G., Wallich, H.C., 1972, The modern corporation and social responsibility. American Enterprise Institute for Public Policy Research, Washington.
  • 17. Piaget, J., 1981, Równoważenie struktur poznawczych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 18. Przybytniowski, J.W., 2012, Odpowiedzialny biznes nie dla wszystkich, [w:] Borowiecki, R., Jaki A., (red), Zarządzanie procesami restrukturyzacji. Koncepcje-strategie-analiza, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, s. 33-56.
  • 19. Samuelson, P.A., 1971 (Spring), Love that corporation, Mountain Bell Magazine.
  • 20. Sethi, SR, 1975, Dimensions of corporate social performance: An analytic framework. California Management Review, vol. 17, s. 58-64.
  • 21. Steiner, G.A., 1971, Business and society, Random House, New York.
  • 22. Votaw, D., 1972, Genius becomes rare: A comment on the doctrine of social responsibility. California Management Review, vol. 15, nr 2.
  • 23. Walton, C.C., 1967, Corporate social responsibilities, Wadsworth, Belmont, California.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315887
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.