Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 318 Polityka zrównoważonego i zasobooszczędnego gospodarowania | 325-333
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i konsumentów - studium przypadku

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility and Consumers Social Responsibility - Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było przedstawienie przykładów dobrych praktyk dotyczących społecznej odpowiedzialności japońskich konsumentów i przedsiębiorstw. Wybór Japonii jako obiektu badań wynikał z doświadczeń autorów z pobytów w Kraju Kwitnącej Wiśni, a tym samym przedstawienia pewnych działań w ramach ConSR i CSR pomimo odmienności kulturowej z Polską. Formą dialogu było studium przypadku i możliwości wdrażania azjatyckich praktyk w Polsce, prowadzące do zrównoważenia w wykorzystywaniu zasobów i odpowiedniego nimi gospodarowania. Takie przykłady mogą posłużyć w praktyce do wyznaczenia nowych kierunków działań na rzecz zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz efektywniejszego gospodarowania zasobami.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to provide examples of good practice on social responsibility of Japanese consumers and businesses. The choice of Japanese being the object of the research resulted from the experience of the authors staying in the country of cherry blossom. They presented some actions in the scope of Consumer Social Responsibility and Corporate Social Responsibility despite cultural differences between Poland and Japan. Case study and possible implementation Asian practices in Poland leading to the sustainability in the use of resources and the appropriate management of them, was a form of dialogue ,. Such examples can be used to give new impulses to support sustainable production and consumption and more efficient management of resources.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • Cyfert Sz., Hoppe G., Społeczna i ekologiczna odpowiedzialność konsumentów jako determinanta skutecznej implementacji CSR i ECSR, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2011, nr 8.
  • Ćwik N., Wspólna odpowiedzialność. Rola marketingu, Forum Odpowiedzialnego biznesu, Warszawa 2012.
  • Gasiński T., Piskalski G., Zrównoważony biznes. Podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw, Det Norse Veritas2009 - www.centrumcsr.pl/pliki, http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/ 580AE0A6-1882-4288-B719-D7F16E658D6A/53568/Podrecznik_zrownowazonybiznes.pdf.
  • Komisja Europejska, http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sustainable-business/corporate-social-responsibility/ index_en.htm.
  • McWilliams A., Siegal D.S., Wright P.M., Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, "Journal of Management Studies" 2006, vol. 43, s. 1-18.
  • Ministerstwo Gospodarki, http://www.mg.gov.pl/CSR [dostęp: 10.12.2102].
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • www.sapporoholdings.jp.
  • http://www.kirinholdings.co.jp.
  • http://www.mg.gov.pl/CSR.
  • http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sustainable-business/corporate-social-responsibility/index_ en.htm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315643
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.