Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 353 Usługi 2014 Sektor usług - uwarunkowania i tendencje rozwoju | 240-250
Tytuł artykułu

Rozwój rynku e-usług w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
The development of E-services Market in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie społeczeństwa informacyjnego innowacje stały się warunkiem koniecznym funkcjonowania podmiotów, w tym szczególnie na rynku usług. Innowacyjny charakter świadczenia usług w Internecie spełnia ten warunek. Można uznać z jednej strony, że świadczenie e-usług to odpowiedź na potrzeby rynku, a z drugiej to już konieczność, aby móc utrzymać się w coraz częściej wirtualizowanej rzeczywistości. Rozwój rynku e-usług obserwowany w Polsce od kilkunastu lat przybiera na sile, a prognozy rozwoju rynku e-usług są optymistyczne. Usługodawcy przewidują wzrost podaży e-usług, a z drugiej strony usługobiorcy deklarują wzrost zapotrzebowania na e-usługi. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące funkcjonowania rynku e-usług w Polsce oraz wskazano możliwości rozwoju rynku e-usług w przyszłości. W artykule wykorzystano wyniki badań bezpośrednich, w tym badań ilościowych przeprowadzonych techniką ankiety on-line (WEB) we wrześniu 2012 roku na ogólnopolskich próbach: 1200 konsumentów oraz 330 celowo dobranych przedsiębiorstw świadczących e-usługi, oraz badań jakościowych przeprowadzonych metodą ocen ekspertów wspomaganą elektronicznie (WEB) na próbie 38 celowo dobranych ekspertów z branży.(abstrakt oryginalny)
EN
Changes in the process of the development of Internet sales channel affect the functioning of services, including the functioning of supply and demand entities. The development of e-services market observed in Poland for several years is gaining strength. The article shows the results of research on the functioning of e-services market in Poland and indicates the possibility of development of e-services in the future.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Boyer K.K., Hallowell R., Roth A.V., E-services. Operations strategy, "Journal of Operations Management" 2002, vol. 20.
  • Dąbrowska A., Rozwój rynku usług w Polsce - uwarunkowania i perspektywy, SGH, Warszawa 2008.
  • Filipiak B., Panasiuk A. (red.), Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Henten A., Services, e-services and nonservices, [w:] Cases on Managing E-Services, ed. A. Scupola, Idea Group Publishing, London 2008.
  • Hoffman K.D., Bateson J.E.G., Services Marketing. Concepts. Strategies & Cases, Thompson South-Western, Mason, Ohio 2007.
  • Innowacje w sektorze usług, Klub Innowacyjnych Przedsiębiorstw, Warszawa 2010.
  • Järvinen R., Lehtinen U., Services, e-Services and e-Service Innovations - Combination of Theoretical and Practical Knowledge. Frontiers of E-business Research, University of Technology and University of Tampere, Tampere 2004.
  • Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  • Liang T.H., The awareness and want matrix with adoption gap - ratio analysis for e-service diffusion effect, "Cyberpsychology, Behavior and Social Networking" 2011, vol. 14, no. 3.
  • Wolny R., E-usługi jako przedmiot badań ekonomicznych, [w:] Usługi w Polsce 2012. Teoria usług - Funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach, red. B. Iwankiewicz-Rak, A. Panasiuk, K. Rogoziński, Zeszyty Naukowe nr 772, Ekonomiczne Problemy Usług nr 95, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012.
  • Wolny R., Rynek e-usług w Polsce - funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315593
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.