Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Analysis of the Demographic Profile - Social of Single Households Incurring Expenses Associated with the Culture and the Recreation
Języki publikacji
Abstrakty
Przeprowadzone badania pozwoliły określić czynniki demograficznospołeczne wpływające na poziom wydatków związanych z kulturą i rekreacją jedno-osobowych gospodarstw domowych. Ewolucja struktur gospodarstw domowych w kierunku większego udziału jednoosobowych gospodarstw domowych przy spadku udziału gospodarstw większych będzie zjawiskiem trwałym. Liczba i wielkość tych gospodarstw jest wynikiem wielu czynników demograficznych, ekonomicznych i kulturowych. Można uznać, że będzie następował wzrost liczby jednoosobowych gospodarstw domowych tworzonych przez osoby w starszym wieku. Na wielkość gospodarstw domowych w istotny sposób rzutują zmiany wzorców kształtowania się rodzin, związane z niższą skłonnością do tworzenia formalnych związków małżeńskich, opóźnianiem zawierania małżeństw i odkładaniem w czasie decyzji o posiadaniu dzieci. Zaobserwowane zmiany pozwalają sądzić, że liczba gospodarstw jednoosobowych będzie ulegała zwiększeniu i będą to głównie dwie najliczniejsze grupy: osób starszych i młodych. (fragment tekstu)
In this article determinants were discussed sphere of the consumption and influencing decisions of consumers. They concentrated on economic, demographic, psychological conditioning and social - cultural, internal and outside determinants. Analysis of expenses associated with the culture and the recreation of single households was conducted. Classification trees of the analysis of factors of single households influencing expenses associated with the culture and the recreation were drafted. Affecting factors to expenses of single households tied were determined from culture and with recreation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
119-134
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Galbraith J. K. (1979), Ekonomia a cele społeczne, PWN, Warszawa.
- Garbarski L. (1998, 2001), Zachowania nabywców, PWN, Warszawa.
- Gregor G. (2003), Short - term Prediction, Wiley Online Library.
- GUS, (2003), Wyniki Narodowego Spisu Powszechnego, Warszawa.
- GUS, (2009), Prognoza ludności na lata 2008-2035, Warszawa.
- GUS, (2011), Metodologia badania budżetów gospodarstw domowych. Departament Warunków Życia, Warszawa.
- Jeżewska-Zychowicz M. (2007), Zachowania żywieniowe i ich uwarunkowania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
- Jeżewska-Zychowicz M. (2007), Zachowania konsumenckie, Polihymnia, Lublin.
- Kicińska J. (2010), Ekonomiczne i marketingowe determinanty rynkowych zachowań młodych konsumentów, "Journal of Agribusiness and Rural Development", 2 (16).
- Kieżel E. (2004), Determinanty rynkowych zachowań konsumenta, [w:] Konsument - Przedsiębiorstwo - Przestrzeń. II. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
- Miczyńska-Kowalska M. (2004), Człowiek a rynek, Wyd. Tow. Katolickiego.
- Mikulska T. (2013), Poziom i źródła dochodów a struktura konsumpcji w jednoosobowych gospodarstwach domowych, (praca doktorska Rodzina. Przemiany współczesnej rodziny polskiej).
- Peisert A. (2009), . Polskie Forum Obywatelskie.
- Pizło W. (2010), Zmiany wyposażenia w dobra trwałego użytku w gospodarstwach domowych rolników w latach 1993-2008, "Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu", t. 12, z. 4, s. 262-268.
- Pronovost G. (2007), L' univers du temps libre et des valeures chez les jeunes, Presses de l'Universite du Quebec, Quebec.
- Rudnicki L. (2004), Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
- Woś J. (2003), Zachowania konsumenckie - teoria i praktyka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
- Zalega T. (2012), Konsumpcja. Determinanty, teorie i modele, PWE, Warszawa.
- Żelazna K. (2000), Zarządzanie zasobami wiejskich gospodarstw domowych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
- Żelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B. (2002), Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315589