Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 353 Usługi 2014 Sektor usług - uwarunkowania i tendencje rozwoju | 197-207
Tytuł artykułu

Rola internetowych technologii informacyjnych w kreowaniu relacji podmiotów leczniczych z pacjentami na rynku usług zdrowotnych na terenie Dolnego Śląska

Warianty tytułu
The Role of Information Technology in Creating Relation Between Health Care Providers and Patients on the Area of Lower Silesia Health Care Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena wykorzystania nowych technologii informacyjnych do kreowania odpowiednich relacji podmiotu leczniczego z pacjentami w dobie społeczeństwa informacyjnego. Zwrócono uwagę na profesjonalny charakter usługi zdrowotnej wykonywanej dla osób zgłaszających taką potrzebę. Przedstawiono zastosowanie witryn internetowych jako narzędzi marketingowych w procesie komunikacji dwukierunkowej. Poruszono problem asymetrii informacji występujących na rynku usług zdrowotnych. Przedstawiono rolę internetowych technologii informacyjnych w aspekcie naukowym oraz ich ocenę na podstawie badań marketingowych przeprowadzonych na próbie 200 podmiotów prowadzących działalność leczniczą oraz 201 pacjentach placówek zdrowotnych z terenu Dolnego Śląska na przełomie lipca i sierpnia 2013 r.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to evaluate the use of new information technology in order to create appropriate relations between health care providers and patients in the era of the Information Society. The main attention is paid to the professional character of the medical services performed for people who needed health care. The article presents the use of Web sites as marketing tools in the process of two-way communication and also mentions the problem of asymmetric information appearing on the health care market. The article shows the role of the information technology in a scientific aspect and its assessment according to the data received in the research carried out on a sample of 200 health care providers and 201 patients in Lower Silesia at the turn of July and August 2013.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Arrow K.J., Uncertainty and the welfare economics of medical care, "The American Economist Review", December 1963, vol. LIII, no. 5.
  • Batorski D., Diagnoza Społeczna 2013, http://www.diagnoza.com/, 11.01.2013.
  • http://www.connection.com.pl/pl/menu/metody/marketing-behawioralny, 10.01.2014.
  • http://www.nfz.gov.pl/new/art/2704/deklaracja_wyboru_2007_07_01.pdf , 25.11.2013.
  • http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m86271&ms=627&ml=pl&mi=633&mx=0&ma=10286, 25.11.2013.
  • http://www.womp.bydgoszcz.pl/index.php?tresc=ww&trescs=drdo, 25.11.2013.
  • Komisja Europejska, http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/more-60-individuals-eu28-use-internet- daily, 11.01.2014.
  • Kupiec L., Augustyn A., Public Relations, Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok 2004.
  • Matysiewicz J., Smyczek S., Modele relacji jednostek medycznych z pacjentami, Placet, Warszawa 2012.
  • Mazurek G., Promocja w Internecie. Narzędzia, zarządzanie, praktyka, ODDK, Gdańsk 2008; cyt. za: K. Śliwińska, M. Pacut, Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004.
  • Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, http://rpwdl.csioz.gov.pl/rpm/public/listaKsiagFiltr. jsf, 16.11.2013.
  • Rogoziński K. (red.), Marketing usług profesjonalnych współpraca na konkurencyjnym rynku usług profesjonalnych, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.
  • Seitel F.P., Public Relations, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Śliwińska K., Pacut M., Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Technologie informacyjne, http://www.mimuw.edu.pl/~ewama/TI/ti-student.pdf, 11.04.2014.
  • Tkaczyk J., Rachwalska J., Wszystko jest obrazem... kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 1997, nr 5; cyt. za: L. Kupiec, A. Augustyn, Public Relations, Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok 2004.
  • Unold J., Systemy informacyjne marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Wątroba W., Społeczeństwo konsumpcyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Załącznik 4 do zarządzenia nr 58/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 października 2009 r.
  • Załącznik 5 do zarządzenia nr 58/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 października 2009 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315581
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.