Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej | 157-164
Tytuł artykułu

Sposoby oceny postępów studentów

Warianty tytułu
Evaluation of Student's Learning Results and Achievements
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Realizacja procesu dydaktycznego na uczelniach wyższych wiąże się z koniecznością sprawdzania i oceny wyników pracy studentów. Kontrola i ocena wiedzy może być prowadzona systematycznie lub okresowo. Ocena wiedzy studentów pełni wiele funkcji w procesie nauczania. Oceny stanowią przede wszystkim miarę opanowania wiedzy przez poszczególnych studentów oraz ich umiejętności twórczego rozwiązywania problemów - teoretycznych i praktycznych - w danej dziedzinie. Są także informacją dla przyszłych pracodawców o stopniu przygotowania do pracy zawodowej w studiowanej dziedzinie. Wyniki uzyskiwane przez studentów można uznać również za jeden z wyznaczników jakości nauczania. Wysokie noty uzyskiwane przez studentów mogą świadczyć o wysokiej jakości nauczania. Wynika z tego, że sposoby oceny postępów studenta oraz zasady ich przeprowadzania wiążą się bezpośrednio z systemem zapewniania jakości procesu dydaktycznego uczelni. Wykorzystanie ocen w systemie jakości ma jednakże sens tylko wtedy, gdy zapewni się ich porównywalność. Wskazuje to na znaczenie oceny postępów nauczania w systemie zapewnienia jakości nauczania.(fragment tekstu)
EN
There are several aims and functions of evaluation of students as a part of an educational process: epistemological, motivational, regulatory and selecting, teaching and controlling. Besides, it is the first and foremost relevant source of information. The rules of evaluating students evaluation embrace the exact measure of knowledge acquired from students and the necessity of being objective. The paper presents the ways of evaluating students' achievements at the various levels of the educational process. It discusses the details of the evaluation during the courses, at the examinations and the final score in the diploma. In conclusion, the authors present the weak and the strong points of the evaluation system at the university and propose some changes. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Regulamin studiów w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach. Katowice 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315579
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.