Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 353 Usługi 2014 Sektor usług - uwarunkowania i tendencje rozwoju | 187-196
Tytuł artykułu

Motywy wykorzystania aplikacji mobilnych w procesie nabywania dóbr wśród młodych konsumentów

Warianty tytułu
Reasons for Using Mobile Applications in the Process of Acquiring Goods Among Young Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest określenie relacji pomiędzy motywami wykorzystania aplikacji mobilnych w procesie dokonywania zakupu przez młodych konsumentów w Polsce a intencją ich stosowania. Realizacja celu wymagała przeprowadzenia badań kwestionariuszowych. Wyniki zrealizowanych badań wykazały, że w przypadku analizowanych typów motywów: hedonistycznych i utylitarnych to te pierwsze zwiększają intencję wykorzystania aplikacji mobilnych przez młodych konsumentów w procesie zakupu dóbr. Ponadto ustalono, że czynnikiem różnicującym zarówno motywy wykorzystania aplikacji, jak i intencję ich stosowania w procesie zakupowym jest poziom zaawansowania w używaniu aplikacji mobilnych. Wykazano, że im większy zakres zaawansowania w używaniu aplikacji mobilnych, tym częściej deklarowana jest chęć szerszego ich wykorzystania w m-commerce przez młodych konsumentów.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study is to determine the relationship between the reasons for using mobile applications in the process of making a purchase by young consumers in Poland and the intention to use them. To achieve that aim, the author used the questionnaires which results showed that in the case of the analyzed types of reasons - hedonistic and utilitarian - the first ones increased the intention to use mobile applications in the process of purchasing goods. Moreover, it was determined that the factor differentiating the reasons for using mobile applications and the intention to use them in the purchasing process was the level of sophistication in the use of mobile applications. It was shown that the greater the extent of the use of mobile applications, the more often young consumers declared the desire for their wider use in m-commerce.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Afshar V., 50 Powerful Statistics About Tech Mega Trends Affecting Every Business, http://www.slideshare. net/CPVictorGabrielGarciaG/top50megatrends, 4.01.2014.
  • Afshar V., Kafel A., 50 Stunning Mobile Statistics, http://www.huffingtonpost.com/vala-afshar/, 2.01.2014.
  • Lee H., Lee S., Internet vs mobile services: comparisons of gender and ethnicity, "Journal of Research in Interactive Marketing" 2010, vol. 4, no. 4.
  • Li M., Dong Z.Y., Chen X., Factors influencing consumption experience of mobile commerce. A study from experiential view, "Internet Research" 2012, vol. 22, no. 2.
  • Łysik Ł., Charakterystyka usług dostępnych w handlu mobilnym (m-commerce), Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1150, Informatyka Ekonomiczna 10, Wydawnictwo AE, Wrocław 2007.
  • Nysveen H., Pedersen P.E, Thorbjørnsen H., Intentions to use mobile services: antecedents and cross-service comparisons, "Academy of Marketing Science Journal" 2005, vol. 33, no. 3.
  • Wen-Jang J., Effects of consumer-perceived convenience on shopping intention in mobile commerce, "International Journal of E-Business Research" 2007, vol. 3, issue 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315577
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.