Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 45 | nr 1 | 151-160
Tytuł artykułu

Niedoszacowanie ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej jako instrument sygnalizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
IPO-Underpricing as a Signalling Instrument
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym przedmiotem rozważań w niniejszym artykule jest analiza skuteczności instrumentu sygnalizacji, określanego mianem niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej. (fragment tekstu)
EN
Asymmetric information existing on the capital market makes it difficult for a company to build a proper relationship with investors. In order to limit the negative results of this phenomenon the management provides specific information on the company to investors. In that case the management can use inter alia the so-called signalling instruments, including IPO-underpricing. The aim of this article was to evaluate the effectiveness of IPO-underpricing by means of abnormal return as a measure of underpricing. The objects of the analysis were companies that made their debut on The Warsaw Stock Exchange between 2006 and 2010. IPO-underpricing was observed in the case of 82 companies which accounted for about 71% of the analysed sample. Contrary to sole initial issues, this signalling instrument proved to be effective in the case of initial issues linked with the initial sales. (original abstract)
Rocznik
Tom
45
Numer
Strony
151-160
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Draho J., The IPO Decision. Why and How Companies Go Public, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, UK-Notrhampton, USA 2004.
  • Hunger A., IPO-Underpricing und die Besonderheiten des Neuen Martktes, Verlag Peter Lang, Frankfurt am Main, New York 2001.
  • Ostrowska E., Rynek kapitałowy, PWE, Warszawa 2007.
  • Salzer E., Investor Relations-Management undIPO-Erfolg, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden 2004.
  • Seifert U., Aktienrückäufe in Deutschland, Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315493
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.