Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej | 125-133
Tytuł artykułu

Projektowanie programu studiów w ŚMSH

Warianty tytułu
The Silesian International Business School Curriculum Design
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konieczność szybkiego i elastycznego dostosowania się przedsiębiorstw polskich do warunków konkurencji globalnej wymaga specyficznych umiejętności i kompetencji menedżerskich. Nabywaniu tych umiejętności powinny służyć "europejskie standardy" kształcenia w dziedzinie zarządzania. Opracowanie programów kształcenia powinno odbywać się we współpracy międzynarodowej, jakość programu kształcenia jest bowiem kluczowym składnikiem wizerunku szkoły i jej marki. Jakość programu kształcenia jest zdeterminowana trzema podstawowymi komponentami: jakością kadry nauczającej, jakością studentów i jakością więzi z biznesem. Procedurę projektowania programu studiów w Śląskiej Międzynarodowej Szkole Handlowej reguluje § 20 i § 34 Statutu Szkoły oraz § 3 i § 4 regulaminu studiów Szkoły. Regulacje te stanowią, że programy studiów opracowuje Rada Dydaktyczno-Programowa na podstawie programu realizowanego w Wyższej Szkole Handlowej w Tuluzie.(fragment tekstu)
EN
The necessity for an immediate reaction in conforming to the global competition that Polish enterprises are faced with, calls for particular skills and managerial competence, especially: the ability to think systemically and to act in multicultural environment, the readiness to keep bringing ones knowledge up to date, maintaining ones high level of the motivation as well as aspiration drive. To achieve all these one needs the so-called "European standard" in education for the management. The curriculum design should thus be conducted in international cooperation, The SIBS Curriculum should fall into three interrelated layers: 1) the layer of general knowledge/competence enabling a student to understand the complexity of factors shaping the development of the world of business as it is today (macroeconomics, microeconomics, law, sociology etc.), 2) 'functional' skills/competencies in the following areas of business: finance, marketing, logistics, technology, human resources, etc., understood as both qualitative and quantitative tools for managing the above mentioned areas, 3) the ability to communicate, negotiate, work in a team, resolve a conflict within an international medium. The Curriculum should be systemically modified with the view to both current and anticipated changes in needs/challenges stemming from the global business practice shape/trends. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Koźmiński A.K.: Wymogi konkurencyjności a kształcenie menedżerów w perspektywie XXI wieku. W: Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości. Red. M. Haffer, S. Sudoł. UMK, Toruń 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315299
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.