Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 2 | 131-143
Tytuł artykułu

Postrzegana jakość w relacji usługowej jako element oceny efektywności w systemie ochrony zdrowia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Problems in Evaluating the Effectiveness the Health Care System : the Perceived Quality of the Service Relationship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badanie problematyki oceny efektywności poprzez postrzeganą jakość, wymaga zrozumienia istoty relacji usługowej i jej specyficznego, społecznego charakteru. Działania te istotne są nie tylko dla sektora zdrowia, ponieważ pozwalają tworzyć zestawy miar i tym samym stopniowo poprawiać jakość świadczeń, ale również są ważne dla rozwoju nauk o zarządzaniu. Dalszy rozwój teorio-poznawczy problematyki oceny efektywności będzie jednak zależny od rozwoju sektora społecznego. Pacjenci identyfikują atrybuty postrzeganej jakości usługi zdrowotnej, rolą zaś placówek i ich personelu stawać się będzie usprawnianie procesu świadczenia medycznego. (abstrakt oryginalny)
EN
Study evaluating the effectiveness the problems with perceived quality, requires understanding of the relationship and the specific services, social character. These activities are important not only for the health sector, as it allows to create sets of measurements and thus gradually improve the quality of services, but also are important for the development of management sciences. Further development of the theory-cognitive problems, however, will evaluating the effectiveness depends on the development of the social sector. Patients identify attributes of the perceived quality of health services, the role of the institutions and their staff will become streamline the process of medical services. (original abstract)
Rocznik
Strony
131-143
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia (2003), Dz. U. Nr 45, poz. 391.
  • Bogus A., Kwiatkowski W., Szablewski A. (1985), Komercjalizacja usług społecznych w opinii ludności, "Polityka Społeczna" nr 8.
  • Bukowska-Piestrzyńska A. (2007), Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia pacjenta, CeDeWu, Warszawa.
  • Dobska M., Rogoziński K. (2008), Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, PWN, Warszawa.
  • Ehrlich E. (1979), Wstęp do nauki o państwie i prawie, PWN, Warszawa.
  • Elsner D. (1999), Doskonalenie kierowania placówką oświatową, Chorzów.
  • Golinowska S. (2000), Ład instytucjonalny w sferze społecznej, "Working Papers" nr 20, Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, Warszawa.
  • Golinowska S. (2004), Pożądane kierunki systemu ochrony zdrowia w Polsce. Między racjonowaniem i racjonalizacją, Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych CASE, Warszawa.
  • Łańcucki J. (2000), Czynniki wpływające na jakość usług profesjonalnych, w: Marketing usług profesjonalnych, t. 2, Rogoziński K. (red.), Wyd. AE, Poznań.
  • Maciąg A., Kuszewski K., Topczewska - Tylińska K., Michalak J. (2007), Rola procesów, standardów i procedur w kształtowaniu jakości świadczeń zdrowotnych, L-medica Press, Bielsko-Biała.
  • Markowski M., Nowacki W., Koronkiewicz A. (1996), Zastosowanie standardów w programie akredytacji szpitali, Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia, Zakład Szpitalnictwa, Warszawa.
  • Nowatorska -Romaniak B. (2002), Marketing usług zdrowotnych, Kantor Wydawniczy Zakamycze.
  • Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., (2003), Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
  • Rogoziński K. (2000), Nowy marketing usług, Wyd. AE Poznań.
  • Rudawska I. (2005), Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Rudawska I. (2006), Ekonomizacja relacji pacjent-usługodawca w opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Rudawska I. (2007), Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, PWN, Warszawa.
  • Schaff R. (1991), Marketing for Health Services, Heinemann, London.
  • Siwiec J. (2000), Aspekty opieki - wymiary do pomiaru, materiały V Ogólnopolskiej Konferencji Jakość w Opiece Zdrowotnej, Kraków.
  • Zeithmal V., Parasuraman A., Berry L., 1985, A conceptual model of service quality and its implications for future research, "Journal of Marketing" nr 49.
  • Zifko-Baliga G.M., Krampf R.F. (1997), Managing Perceptions of Hospital Quality, "Marketing Health Services" nr 17, cz. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171315281
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.