Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | z. 9 | 365-376
Tytuł artykułu

Analiza popytu na lokalnym rynku piwa

Autorzy
Warianty tytułu
Demand Analysis on Local Beer Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest uzupełnienie istniejących informacji o determinantach popytu na piwo w Polsce. Praca będzie próbą odpowiedzi na pytanie o charakter zmian popytu na piwo na lokalnym rynku piwa w trzech rozważanych koszykach cenowych, w reakcji na zmiany cen i dochodów konsumentów. W tym celu, dla danych tygodniowych z okresu od 10 maja 2009 do 23 stycznia 2011 roku, przeprowadzono estymację kwadratowego prawie idealnego systemu funkcji popytu (QUAIDS = quadratic almost ideal demand system).(fragment tekstu)
EN
In this paper demand for beer is considered. Author presented data about beer consumption used and built Quadratic Almost Ideal Demand System (QUAIDS). Finally obtained price and income elasticizes of demand.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
365-376
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Andrikopulos A.A, Brox J.A, Carvalho E., The demandfor domestic and imported alcoholic beverages in Ontario, Canada: a dynamic simultaneous equation approach, "Applied Economics", 1997, 29, s. 945-953.
  • Banks J., Blundell R.W., Lebwel A., Quadratic Engel curves and consumer demand, "The Review of Economics and Statistics", 1997, 79(4), s. 527-539.
  • Bopape L.E., The influence of demand model selection on household welfare estimation: an application to South African food expenditures, Michigan State University, Ph.D. 2006.
  • Deaton A., Muellbauer J., An almost ideal demand system, "American Economic Review", 1980, 70(3), s. 312-326.
  • Eakins J.M., Gallagher L.A., Dynamie almost ideal demand systems: an empirical analysis of alcohol expenditure in Ireland, "Applied Economics", 2003, 35 (9), s. 1025-1036.
  • Gallet C.A., List J.A., Elasticities of beer demand revisited, "Economics Letters", 1998, 61(1), s. 67-71.
  • Gil A.M., Molina J.A., Alcohol demand among young people in Spain: an addictive QUAIDS, "Empirical Economics", 2009, 36, s. 515-530.
  • Gurgul H., Wolak J., Prawie idealny system popytu: analiza popytu na alkohol w Polsce, "Zeszyty Naukowe WSEI", 2008,4, s. 97-106.
  • Hogarty T.F., ElzingaK.G., The Demand for Beer, "Review of Economics and Statistics", 1972,54 (2), s. 195-198.
  • Khmelnytska O., Swift J.S., Beer in the Ukraine: consumer choice criteria, "International Journal of Emerging Markets", 2010, 5(1), s. 78-101.
  • Koksalan M., Erkip N., Moskowitz H., Explaining beer demand: A residual modeling regression approach using statistical process control, "International Journal of Production Economics", 1999, 58(3), s. 265-276.
  • Matsuda T., Linear approximations to the quadratic almost ideal demand system, "Empirical Economics", 2006, 31, s. 663-675.
  • Mielecka-Kubień Z., Ilościowe aspekty badania problemów alkoholowych w Polsce, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2001.
  • Poi B., Demand-system estimation: Update, "The Stata Journal", 2008, 8 (4), s. 554-556.
  • Purczyński, M., Modele popytu konsumpcyjnego dla branż piwowarskiej i spirytusowej, "Zeszyty Studiów Doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu", 2009, 47, s. 23-39.
  • Purczyński M., Optymalizacja polityki cenowej przedsiębiorstwa branży piwowarskiej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, rozprawa doktorska, 2012.
  • Rojas C, Peterson E.B., Demand for differentiated products: Price and advertising evidence from the U.S. beer market, "International Journal of Industrial Organization", 2008, 26(1), s. 288-307.
  • Selvanathan E.A., Cross-country alcohol consumption comparison: an application of Rotterdam demand system, "Applied Economics", 1991, 23(10), s. 1613-1622
  • Suchecki B., Kompletne modele popytu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2006.
  • Wolak J., Pociejewski G., Analiza popytu na alkohol w Polsce z zastosowaniem modelu korekty błędem AIDS, "Ekonomia Menedżerska", 2011, 10, s. 161-172.
  • Wolak J., Popyt na wyroby alkoholowe w Polsce w okresie transformacji, "Zarządzanie przedsiębiorstwem - teoria i praktyka", Kraków, 2012, s. 1-12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314973
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.