Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 36 Marketing Przyszłości. Trendy.Strategie. Instrumenty. Zachowania konsumentów i komunikacja marketingowa w zmieniającym się otoczeniu | 39-49
Tytuł artykułu

Loyalty of "Young Adults" Towards Internet Shops

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Lojalność "Młodych Dorosłych" względem sklepów internetowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie i analiza waŜnego aspektu zachowań "młodych dorosłych" jako e-konsumentów - ich lojalności względem sklepów internetowych. Określono poziom lojalności w ujęciu behawioralno-psychologicznym. 54% "młodych dorosłych" dokonujących zakupów w internecie wykazuje lojalność w stosunku do sklepów internetowych. Wskazano również na czynniki podnoszące lojalność "młodych dorosłych" względem sklepów internetowych. Są to częstotliwość zakupu online, dochód, status zawodowy oraz miejsce zamieszkania.(abstrakt autora)
EN
The purpose of the paper is presenting and analyzing an important aspect of "young adults" online purchase behavior - their loyalty towards internet shops. The level of loyalty in behavioralattitudinal way has been determined. 54% of "young adults" who make online purchases manifest loyalty towards internet shows. The paper also indicates factors increasing loyalty of "young adults" towards internet shops. These are frequency of online shopping, income, occupational status and place of living.(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Cassidy T.D., van Schijndel H., Youth identity ownership from a fashion marketing perspective, "Journal of Fashion Marketing and Management" 2011, Vol. 15 No. 2.
  • Dennis Ch., Merrilees B., Jayawardhena Ch., Tiu Wright L., E-consumer behavior, "European Journal of Marketing" 2009, Vol. 43 No. 9/10.
  • Gemius report "E-commerce w Polsce w oczach internautów 2012", https://gemius.com/ files/Raport%20e-commerce.pdf.
  • Gracz L., Ostrowska I., Młodzi nabywcy na e-zakupach, Difin, Warszawa 2014.
  • Jacoby J., Chestnut R., Brand loyalty: measurement and management, John Wiley & Sons, New York 1978.
  • Jensen J.M., Consumer loyalty on the grocery product market: an empirical application of Dick and Basu's framework, "Journal of Consumer Marketing" 2011, Vol. 28 No. 5.
  • Kaczmarczyk S., Lojalność nabywcy i metody jej badania, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1004, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2003.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe,PWE, Warszawa 2003.
  • Ostrowska I., Model Kształtowania lojalności konsumentów w stosunku do marki, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010.
  • Ostrowska I., Poziom i możliwości kształtowania lojalności segmentu "młodych dorosłych" w stosunku do marki usługodawcy (badania własne)
  • [ in:] Zarządzanie produktem. Kreowanie marki, eds. J. Kall, B. Sojkin, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 154, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314767
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.