Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 3 | 73-77
Tytuł artykułu

Kształcenie ustawiczne w szkolnictwie wyższym w Stanach Zjednoczonych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeglądając strony internetowe amerykańskich uczelni, a także stowarzyszeń edukacyjnych i instytutów, można odnieść wrażenie, że edukacja ustawiczna (lifelong education) jest w Stanach Zjednoczonych rozumiana różnie. Pierwszą kwestią, którą należałoby podkreślić, jest fakt, iż najpowszechniejszymi określeniami, używanymi w Stanach Zjednoczonych odnośnie kształcenia ustawicznego są edukacja dorosłych (adult education) oraz kształcenie ciągłe (continuing education). Ten drugi termin ma jednak węższe znaczenie. Używany jest często na określenie edukacji zawodowej - kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego osób dorosłych. Natomiast w kwestii edukacji dorosłych Amerykanie przyjęli powszechnie obowiązującą definicję, zaakceptowaną na Konferencji Generalnej UNESCO w Nairobii w 1976 roku(abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
73-77
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Knowles M.S., A History of the Adult Education Movement in the United States, Krieger Publishing Company, Malabra, Florida 1977 (Reissue 1994).
  • Marchese T.J., U.S. Higher Education in the Postwar Era: Expansion and Growth, "U.S. Society and Values" 1997, vol. 2, No 4.
  • K. Pleskot-Makulska, eLearning - nowa postać edukacji., "Rocznik Andragogiczny" 2004.
  • Półturzycki J., Akademicka edukacja dorosłych - nowe potrzeby i możliwości, "Rocznik Andragogiczny 2001", ATA, Warszawa-Toruń 2002, s. 63.
  • Półturzycki J., Akademicka edukacja dorosłych, Warszawa 1994.
  • Półturzycki J., Edukacja dorosłych za granicą, Adam Marszałek, Toruń 1999. The Open Door...Assessing the Promise and Problems of Dual Enrollment, AASCU State .
  • Policy Briefing, vol 1, no 1, May 2002.
  • U.S. Department of Education, National Center for Education Statistics, The Condition of Education 2004 (NCES 2004-077), Washington DC: U.S. Government Printing Office.
  • A Virtual Revolution: Trends in the Expansion of Distance Education, American Federation of Teachers, May 2001, www.aft.org.
  • Findings from the Condition of Education 2002: Nontraditional Undergraduates, U.S. Department of Education, NCES, Washington D.C., Government Printing Office www.ed.gov.
  • Keller Graduate School of Management's, http://online.keller.edu.
  • Towsend B.K, Four-Year College Students' Use of Community Colleges: A Middle Class Takeover?, referat przedstawiony na konferencji Equity for Whom? Equity Issues Facing the Contemporary Community College, ASHE, Richmond Virginia, November 2001, http://358.168.242/paperdeport2001richmond.htm.
  • Western Interstate Commission for Higher Education, www.wiche.edu.
  • www.washington.edu
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314723
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.