Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 419-431
Tytuł artykułu

Koopetycja - strategią sukcesu? Doświadczenia przedsiębiorstw high-tech

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Coopetition - Strategy for Success? Experiences from the High-tech Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu postawiono pytanie czy strategia koopetycji może być strategią sukcesu dla przedsiębiorstw high-tech, przy czym sukces ten rozpatrywano z perspektywy korzyści i strat wynikających z koopetycji. Na podstawie badań na reprezentatywnej próbie firm high-tech, stwierdzono, że koopetycja przynosi tego typu jednostkom więcej korzyści niż strat i przyczynia się do ich rozwoju, a w związku z tym stanowi źródło ich sukcesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The question whether the coopetition strategy can be the strategy for success in high-tech companies is discussed in this paper. The success is considered by the perspective of the advantages and disadvantages of the coopetition. On the basis of a representative sample of high-tech companies, it was found that coopetition brings high-tech companies more advantages than disadvantages and it contribute to their development. Thus, coopetition is a source of their success. (original abstract)
Rocznik
Strony
419-431
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Adamik A. (2013), A partnering approach to extending the business base through cooperation with competitors (coopetition) - is it an opetion for SMEs?, w: Recent advances in management, marketing & finances, Zaharim A., Rodrigues R.G. (red.), "Business and Economics Series" no. 4, WSEAS Press, Cambridge, USA.
  • Baumard P. (2008), Learning strategies in coopetitive environments, w: Coopetition: winning strategy for the XXIst century, Le Roy F., Yami, S. (red.), Edward Edgar Publishing, Northampton, MA.
  • Bengtsson M., Kock S. (2000), Coopetition in business networks: to cooperate and compete simultaneously, "Industrial Marketing Management" nr 29.
  • Bigliardi B., Dormio A.I., Galati F. (2011), Successful coopetition strategy: evidence from an Italian consortium, "International Journal of Business, Management and Social Sciences" vol. 2, no. 4.
  • Brandenburger A.M., Nalebuff B.J. (1996), Co-opetition, Doubleday, New York.
  • Cyfert S. (2012), Granice organizacji, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań.
  • Cygler J. (2009), Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Czakon W (2009), Koopetycja - splot tworzenia i zawłaszczania wartości, "Przegląd Organizacji" nr 12.
  • Czakon W. (2012) Sieci w zarządzaniu strategicznym, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Dagnino G.B., Padula G. (2002), Coopetition strategy. A new kind of interfirm dynamics for value creation, EURAM - The European Academy of Management Second Annual Conference - "Innovative Research in Management", Stockholm, 9-11 May.
  • Dagnino G.B., Le Roy F., Yami S., Czakon W. (2008), Strategie koopetycji - nowa forma dynamiki międzyorganizacyjnej?, "Przegląd Organizacji" nr 16.
  • Gnywali D., He J., Madhavan R. (2006), Impact of co-opetition on firm competitive behavior: an empirical examination, "Journal of Management" vol. 32, no. 4.
  • Gnyawali D.R., Park R. (2009), Coopetition and technological innovation in small and medium-sized enterprises: a multilevel conceptual model, "Journal of Small Business Management" vol. 47, no. 3.
  • Jankowska B. (2012), Koopetycja w klastrach kreatywnych. Przyczynek do teorii regulacji w gospodarce rynkowej, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań.
  • Kotzab H., Teller Ch. (2003), Value-adding partnerships and co-opetition models in the grocery industry, "International Journal of Physical Distribution and Logistics Management" vol. 33, no. 3.
  • Lado A., Boyd N., Hanlon S. (1997), Competition, cooperation and the search for economic rents: a syncretic model, "Academy of Management Review" vol. 22, no. 1.
  • Levy M., Loebbecke C., Powell P. (2003), SMEs, coopetition, and knowledge sharing: the role of information systems, "European Journal of Information Systems" vol. 12, no. 1.
  • Luo Y. (2004), Coopetition in international business, Copenhagen Business School, Frederiksberg, DK.
  • Luo Y. (2007), Coopetition perspective of global competition, "Journal of World Business" vol. 42, no. 2.
  • Nauka i technika w 2010 r. (2012), Informacje i opracowania statystyczne, GUS, Warszawa.
  • Nemeh A., Yami S. (2012), Coopetition strategies and innovation in precompetitive R&D programs: the case of wireless telecommunication sector, Druid, CBS, Copenhagen, Denmark, http://druid8.sit.aau.dk/acc_papers/v9e0l8pfuphhurs9khda84edn30i.pdf, dostęp dnia 4.03.2013 r.
  • Padula G., Dagnino G.B. (2007), Untangling the rise of coopetition - the intrusion of competition into cooperative game structure, "International Studies of Management and Organization" vol. 37, no. 2.
  • Ritala P. (2012), Coopetition strategy - when is it successful? Empirical evidence on innovation and market performance, "British Journal of Management" vol. 23, no. 3.
  • Rogalski M. (2011), Strategia koopetycji- światowe trendy eksploracji, "Przegląd Organizacji" nr 9.
  • Rogalski M. (2012), Geograficzne aspekty badań nad koopetycją - dominujące ośrodki badawcze w ujęciu regionalnym, "Zarządzanie i Finanse" nr 1/2.
  • Stańczyk-Hugiet E. (2011), Koopetycja, czyli dokąd zmierza konkurencja, "Przegląd Organizacji" nr 5.
  • Stańczyk-Hugiet E. (2012), Autonomia i zależność w układach koopetycyjnych, Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, PTE Oddział w Łodzi, Łódź.
  • Tidstrom A. (2008), Perspectives on coopetition on actor and operational levels, "Management Research" vol. 6, no. 3.
  • Zakrzewska-Bielawska A. (2011), Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii, Zeszyt Naukowy nr 1095, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Zineldin M. (2004), Co-opetition: the organisation of the future, "Marketing Intelligence & Planning" vol. 22, no. 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314595
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.