Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 317-332
Tytuł artykułu

Metodyka oceny osiągnięć przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methodology for Assessing Company Achievements
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie metodyki analizy diagnostycznej ukierunkowanej na badanie osiągnięć przedsiębiorstwa. Metodyka ta opiera się na paradygmacie oceny agregatowej, której istotą jest ustalenie syntetycznej wartości stanu organizacyjnego i funkcjonowania przedsiębiorstwa, na podstawie scalenia w jedną całość pojedynczych kryteriów oceny. Charakterystycznym wyróżnikiem oceny agregatowej jest więc wytyczna scalenia pojedynczych kryteriów dla potrzeb uzyskania odpowiedzi na pytanie o ogólną wartość przedsiębiorstwa. W poszczególnych punktach artykułu została przedstawiona następująca problematyka: produktowy i instytucjonalny sens osiągnięć przedsiębiorstwa, cykl procesu badawczego oraz charakterystyka jego etapów tj. określenie struktury kryteriów oceny, kwalifikacja kryteriów oceny, ocena sprawdzająca i kategoryzacja osiągnięć przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents a methodology for conducting a diagnostic analysis of company achievements. The proposed methodology is based on the aggregate assessment paradigm which aims to determine the synthetic evaluation of the company's organizational status and its functioning on the basis of particular assessment criteria aggregated into one whole. The aggregate assessment, then, is characterised by the manner in which particular assessment criteria are aggregated for the purpose of determining the company's overall value. The paper focuses on the following issues: the product- and institutional dimension of company achievements as well as the research process cycle and the characteristics of its phases including the structure of assessment criteria, qualification of assessment criteria, verification assessments and company achievement categorization. (original abstract)
Rocznik
Strony
317-332
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bąk A. (2004), Metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy, (2009), A. Stabryła (red.), Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Hamrol A. (2008), Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Martyniak Z. (1999), Metody organizacji i zarządzania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Ogilvy J.A. (2002), Creating Better Futures. Scenario Planning as a Tool for a Better Tomorrow, Oxford University Press, New York.
  • Pawełek B. (2008), Metody normalizacji zmiennych w badaniach porównawczych złożonych zjawisk ekonomicznych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków,.
  • Pillkahn U. (2008), Using Trends and Scenarios as Tools for Strategy Development, Publicis Corporate Publishing, Siemens, Erlangen.
  • Ralston B., Wilson I. (2006), The Scenario Planning Handbook. A Practitioner's Guide to Developing Strategies in Today's Uncertain Times, Thomson South-Western, Mason.
  • Schwaninger M. (2006), Intelligent Organizations. Powerful Models for Systemic Management, Springer, Berlin, Heidelberg, New York,.
  • Stabryła A. (2005), Categorization as an Instrument in Managing Company Development Capacity, "Argumenta Oeconomica Cracoviensia" nr 3.
  • Stabryła A. (2011), Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Szreder M. (2004), Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa.
  • Szwabowski J., Deszcz J. (2001), Metody wielokryterialnej analizy porównawczej. Podstawy teoretyczne i przykłady zastosowań w budownictwie, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Walesiak M., Bąk A. (2002), Uogólniona miara odległości w statystycznej analizie wielowymiarowej, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314569
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.