Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 11 | 22-29
Tytuł artykułu

Ocena witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych

Warianty tytułu
Evaluation of Websites of Tourist Farms on the Example of Selected Provinces
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla gospodarstw agroturystycznych, które rozpoczynają działalność, znajdują się w mniej atrakcyjnej turystycznie lokalizacji lub w okolicy, gdzie jest mocna konkurencja, czynnik posiadania serwisu internetowego może okazać się kluczowy w pozyskiwaniu przewagi rynkowej. Marketing internetowy może wpłynąć na wzrost liczby pozyskanych klientów, a w konsekwencji na obłożenie kwater. Jednak sam fakt posiadania witryny internetowej nie zagwarantuje sukcesu. Musi być ona starannie przygotowana zarówno pod względem technicznym, jak i merytorycznym. Celem opracowania jest rozpoznanie i ocena techniki wykonania witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych oraz jakości prezentowanych treści. W badaniach wykorzystano punktową metodę oceny oraz zaproponowano jej modyfikację. (abstrakt oryginalny)
EN
Tourist farms which begin their activities and which are located in areas less attractive for tourists or areas with a strong competition may benefit a lat from having a website. Internet marketing can affect the growth of potential customers. However, the mere fact of having a website does not guarantee success. Website must be carefully prepared both in terms of technical and content aspect. The aim of the study is an attempt to evaluate the methods and the content of websites of tourist farms on the example of selected provinces. The study used a scoring method of website evaluation and shows a modification of this method. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
22-29
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
autor
  • Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Bibliografia
  • Buhalis, D. i Law, R. (2008). Progress in Tourism Management: Twenty Years on and 10 Years after the Internet. The State of eTourism Research. Tourism Management, 29 (4), 609-623.
  • Dziechciarz, T. (2011). Wykorzystanie witryn internetowych i poczty elektronicznej w marketingu agroturystyki na przykładzie województwa lubelskiego. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 23, 30-39.
  • Gemius (2014). Gemius SA, gemiusTraffic. Wyszukiwarki - silniki, badanie w I kwartale 2014 roku. Pozyskano z: http://ranking.pl/pl/rankings/search-engines.html (17.03.2014).
  • GUS (2012). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011. Warszawa: GUS.
  • IAB Polska (2011). Raport Strategiczny. Internet 2011 - Polska, Europa, świat. Media & Marketing Polska, (dodatek specjalny). Warszawa: VFP Communications Sp. z o.o.
  • Kosmaczewska, J. (2010). Witryna internetowa jako narzędzie kreowania konkurencyjności w agroturystyce. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia, 9 (4), 225-232.
  • Król, K. (2007). Techniczno-merytoryczny stan internetowych witryn gospodarstw agroturystycznych. Ogólnopolska Sesja Kół Naukowych, 33. Kraków: Wyd. UR.
  • Król, K. (2009). Korzyści płynące z posiadania strony internetowej w ocenie właścicieli gospodarstw agroturystycznych. W: Wielokierunkowość badań w rolnictwie i leśnictwie, 74 (1). Kraków: Wyd. UR.
  • Król, K. i Gola, P. (2006). Jakość witryn internetowych małopolskich gospodarstw agroturystycznych. W: Warunki rozwoju obszarów wiejskich (68-70). Wrocław: Wyd. AR.
  • Law, R., Qi, S. i Buhalis, D. (2010). Progress in Tourism Management. A Review of Website Evaluation in Tourism Research. Tourism Management, 31 (3), 297-313.
  • Lu, Z., Liu, J. i Zhang, C. (2002). Website Development and Evaluation in the Chinese Tourism Industry. Networks and Communication Studies, 16 (3-4), 191-208.
  • Standing, C., Tang-Taye, J.P. i Boyer, M. (2014). The Impact of the Internet in Travel and Tourism. A Research Review 2001-2010. Journal of Travel & Tourism Marketing, 31 (1), 82-113.
  • Stapaniuk, K. (2012). Funkcjonalność witryn internetowych gospodarstw agroturystycznych we Wschodniej Polsce. Ekonomia i Zarządzanie, 4 (1), 92-101.
  • Xiang, J.H., Xiao, L., Meng, X.F., Cui, L., Xiao, N. i Jin, C.Z. (2006). The Situation and Evaluation of China Agriculture Information Website Development. Agriculture Network Information, (2), 4-7.
  • Zhang, T. i Wu, H. (2010). The Problems and Solutions in the Development of Agricultural Information Websites. Journal of Beijing University of Posts and Telecommunications (Social Sciences Edition), (3).
  • Zhou, Q. i DeSantis, R. (2005). Usability Issues in City Tourism Web Site Design. A Content Analysis. Referat wygłoszony na: Professional Communication Conference. IPCC 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314551
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.