Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 149-161
Tytuł artykułu

Formy i uwarunkowania sukcesu w małym biznesie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Forms and Conditions of Success in a Small Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie różnych wariantów i przejawów sukcesu w działalności małej firmy, funkcjonującej w złożonych uwarunkowaniach gospodarczych. W artykule przyjęto, że sukces w małym biznesie może być osiągnięty na drodze rozwoju i ekspansji przedsiębiorstwa oraz poprzez dążenie do utrzymania firmy czy też zapewnienie jej przetrwania i uniknięcia upadku. Te formy sukcesu posiadają różną rangę i są stosowane w zależności od warunków, w których funkcjonuje przedsiębiorstwo. Na podstawie badań przeprowadzonych w grupie 300 przedsiębiorstw z regionu łódzkiego przedstawiono także charakterystykę różnorodnych czynników makroekonomicznych, sektorowych i wewnętrznych, które oddziaływają na możliwość osiągnięcia sukcesu poprzez rozwój firmy. (abstrakt oryginalny)
EN
Aim of the elaboration is to present different variants and indications of success in activity of small enterprise which is operating in complex economic conditions. Article assumes that a small enterprise can succeed by development and expansion of the enterprise, and through efforts to maintain the company or by ensuring the survival and avoidance of business failure. These forms of success have different rank and are applied depending on conditions in which the enterprise is functioning. On the strength of studies conducted among the group of 300 enterprises in Lodz region there were presented characteristics of various macroeconomic, sectorial and internal factors which influence the capability to achieve success through development of the enterprise. (original abstract)
Rocznik
Strony
149-161
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Adamik A. (2012), Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw, w: Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie, Adamik A. (red.) Difin, Warszawa.
  • Gudkova S. (2008), Rozwój małych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Kozarzewski P. (2002), Psychologiczny portret przedsiębiorców, w: Mikroprzedsiębiorstwa, sytuacja ekonomiczna, finansowa, właściciele, Balcerowicz E. (red.), CASE, Warszawa.
  • Lachiewicz S., Łuczka T., Stawasz E. (2010), Znaczenie i obszary badań nad innowacyjnością i konkurencyjnością małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Seria: "Organizacja i Zarządzanie" nr 46.
  • Nogalski B., Macinkiewicz H. (2004), Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
  • Piasecki B. (2001), Mała firma w teoriach ekonomicznych, w: Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Piasecki B. (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź.
  • Ropęga J. (2013), Redukcja zagrożenia niepowodzeniem gospodarczym jako element strategii małej firmy, Maszynopis pracy habilitacyjnej.
  • Safin K. (2008), Istota i przebieg procesu założycielskiego, w: Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Safin K. (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław.
  • Skalik J. (2002), Bariery osiągania sukcesu przez firmy rodzinne, w: Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa, Jaremczuk K. i Posłuszny J. (red.), Wyższa Szkoła Administracji i Zarządzania w Przemyślu, Przemyśl.
  • Sull D.N. (2006), Firma przetrwania. Rekonstrukcja przedsiębiorstwa w obliczu kryzysu, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Zawadka M., Hoffman U. (2012), Moja historia, moja firma. Portrety polskich przedsiębiorców rodzinnych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Zelek A. (2011), Kondycja ekonomiczna przedsiębiorstw w fazie dekoniunktury w Polsce, w: Przetrwać dekoniunkturę. Przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe wobec kryzysu, Burlita A., Maniak G., Zelek A. (red.), Wydawnictwo Naukowe Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314537
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.