Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 353 Usługi 2014 Sektor usług - uwarunkowania i tendencje rozwoju | 13-21
Tytuł artykułu

Wpływ działań z zakresu marketingu doświadczeń na postrzeganie usługi edukacyjnej

Warianty tytułu
Influence of Experiential Marketing Activities on the Perception of Educational Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest eksploracja sposobów, w jakie usługa edukacyjna jest w stanie generować pozytywne doznania w obszarach nakreślonych przez strategiczne moduły doświadczeń. Artykuł składa się z dwóch głównych części: pierwsza ma charakter teoretyczny i zawiera prezentację koncepcji marketingu doświadczeń i strategicznych modułów doświadczeń w kontekście usług edukacyjnych, natomiast w drugiej części przedstawione zostały wyniki badania własnego (jakościowego - FGI). Wyniki przeprowadzonego badania wskazują, że czynnikiem silnie wpływającym na doznania konsumentów usługi edukacyjnej są ludzie (zarówno wykładowcy, pracownicy administracyjni, jak i studenci), a szczególnie ważnymi obszarami, w których powstają bogate doznania, są moduły: intelektualny oraz relacyjny, łączący i jednocześnie wzmacniający wpływy pozostałych modułów.(abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of this article is to explore the ways in which educational services are able to create positive experiences in specific areas outlined by the strategic experiential modules. The article consists of two main parts: the first presents the concept of experiential marketing and strategic experiential modules in the context of educational services, while the second part presents the results of own research (qualitative study - FGI). The study shows that the factor strongly influencing the experience of consumers of educational services are people (both teachers, administrative staff, and other students), and particularly important areas are the intellectual module and the relational one that connects and simultaneously strengthens the influence of the other modules.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009.
  • Drugus L., Experience-Based Management - A Post/Trans/Modern Vision, Economy Transdisciplinarity Cognition, Bacau 2005.
  • Gentile C., Spiller N., Noci G., How to Sustain the Customer Experience: An overview of experience components that create value with the customer, "European Management Journal" 2007, vol. 79(4).
  • International Experiential Marketing Association, The Manifesto, http://ixma.org/manifesto.htm, 27.12.2013.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
  • Pine J.B., Gilmore J.H., The Experience Economy, Harvard Business Review Press, Boston 2011.
  • Pine J.B., Gilmore J.H., The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business is a Stage, Harvard Business Review Press, Boston 1999.
  • Pine J.B., Gilmore J.H., Welcome to the Experience Economy, "Harvard Business Review" 1998, vol. 76(4).
  • Schmitt B.H., Experiential Marketing, "Journal of Marketing Management" 1999, vol. 15.
  • Schmitt B.H., Experiential Marketing: How to Get Your Customers to Sense, Feel, Think, Act and Relate to Your Company and Brands, Free Press, New York 1999.
  • Studia wyższe - dla kogo, po co i z jakim skutkiem, Komunikat z badań CBOS, Warszawa, lipiec 2013, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_092_13.PDF , 9.12.2013.
  • Szkolnictwo wyższe w Polsce 2013, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, http://www.nauka. gov.pl/g2/oryginal/2013_07/0695136d37bd577c8ab03acc5c59a1f6.pdf, 7.12.2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314417
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.