Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 916 Metody analizy danych | 25-35
Tytuł artykułu

Orientacja hybrydowa a nowe podejścia w marketingu

Warianty tytułu
Hybrid Orientation and New Approaches in Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono możliwości zastosowania orientacji hybrydowej, czyli tzw. trzeciego ruchu metodologicznego, w badaniu współczesnych koncepcji marketingu, takich jak marketing wartości, marketing relacji, marketing społeczny czy marketing międzynarodowy. W tekście zaprezentowano podstawy metodologiczne podejścia zintegrowanego - jego pojęcie, istotę oraz typologie. Następnie przedstawiono możliwości i ograniczenia wykorzystania podejścia zintegrowanego w badaniach koncepcji marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the possibility of using the hybrid orientation called "the third methodological movement" in the study of modern marketing concepts, such as value-based marketing, relationship marketing, social marketing or international marketing. This article presents the methodological basis of an integrated approach, presenting its concept, nature and typologies. It then presents the opportunities and limitations of using an integrated, hybrid approach to research marketing concepts. (original abstract)
Rocznik
Strony
25-35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Advances in Mixed Methods Research [2008], red. M.M. Bergman, Sage, Los Angeles.
  • Creswell J.W. [2003], Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage, Thousand Oaks.
  • Flick U. [2011], Introducing Research Methodology: A Beginner's Guide to Doing a Research Project, Sage, London.
  • Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research [2010], red. A. Tashakkori, Ch. Teddlie, wyd. 2, Sage, Thousand Oaks.
  • Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M. [2011], Rozwój badań marketingowych - w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 236, Wrocław.
  • Metody badań jakościowych [2010], red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, tłum. M. Bobako, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Plowright D. [2011], Using Mixed Methods: Framework for an Integrated Methodology, Sage, London.
  • Sagan A. [2004], Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Silverman D. [2007], Interpretacja danych jakościowych, tłum. M. Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Teddlie Ch., Tashakkori A. [2009], Foundations of Mixed Methods Research: Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences, Sage, Los Angeles.
  • The Mixed Methods Reader [2008], red. V.L. Plano Clark, J.W. Creswell, Sage, Los Angeles.
  • Theory and Methods in Social Research [2011], red. B. Somekh, C. Lewin, wyd. 2, Sage, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314331
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.