Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 129-138
Tytuł artykułu

Nadzieja na sukces jako atrybut przedsiębiorcy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Hope for Success as the Entrepreneur's Attribute
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy nadziei na sukces rozumianej jako konstrukt poznawczy, który jest źródłem motywacji do działania i przezwyciężania napotykanych przeszkód dzięki przekonaniu o silnej woli oraz możliwości wykorzystania własnych kompetencji. Analiza wpływu nadziei na sukces na sposób percepcji i działania człowieka pozwoliła postawić tezę o znaczeniu, jakie odgrywa ona przy podejmowaniu decyzji i działań przedsiębiorczych. Założenie to zostało potwierdzone poprzez konfrontację istoty nadziei na sukces i cech przedsiębiorczych oraz w oparciu o opinie przedsiębiorców, których wypowiedzi znalazły się w trzech raportach przygotowanych przez Komisję Europejską z okazji Tygodni Przedsiębiorczości w latach 2009, 2010 i 2011. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents hope for success as the cognitive construct and positive motivational state based on two factors: agentic thoughts and pathway thoughts. The consequences of hope for person's perception and behavior were presented and compared to entrepreneurs' features and operation style. The importance of hope for success in entrepreneurs' careers were analysed on the basis of European entrepreneurs' statements cited in brochures prepared by The European Commission on the occasion of Entrepreneurship Weeks in 2009, 2010 and 2011. (original abstract)
Rocznik
Strony
129-138
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Aluwihare D., Górska B. (2012), Recepta na sukces. Dekada rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, ICAN Institute, Ernest&Young, https://przedsiebiorcaroku.pl/photo/Pdf/EY-broszura-2012.pdf, dostęp: 25.02.2013.
  • Buksik D. (2010), Refleksja nad nadzieją w perspektywie psychologii egzystencjalnej, "Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio" nr 2(2).
  • Glinka B., Gudkova S. (2011), Przedsiębiorczość, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Hayek M. (2012), Control Beliefs and Positive Psychological Capital. C Nascent Entrepreneurs Discrimanete Between What Can and Cannot be Controlled?, "Journal of Management Research" vol. 12, no. 1.
  • Kirkwood J. (2009), Is Lack of self-confidence hindering women entrepreneurs?, "International Journal of Gender and Entrpreneurship" vol. 1, no. 2.
  • Kwiatek P. (2012), Znaczenie i rozwój psychologii nadziei w ujęciu Charlesa Richarda Snydera, http://www.seminare.pl/31/seminare31-157.pdf, dostęp: 20.02.2013.
  • Łaguna M., Trzebiński J., Zięba M. (2005), Kwestionariusz Nadziei na Sukces. Podręcznik, Pracowania Testów Psychologicznych PTP, Warszawa.
  • Matczak A., Salata E. (2009), Inteligencja emocjonalna a nadzieja, www.fidesetratio.org.pl/files/plikipdf/matczak6.pdf, dostęp: 15.02.2013.
  • Porzak R., Sagan M. (2013), Nadzieja i przedsiębiorczość - psychologiczne aspekty zarządzania, "Zeszyty Naukowe WSEI", seria Ekonomia, 6(1).
  • Ryś M. (2010), Człowiek niosący nadzieję, "Kwartalnik naukowy Fides et ratio" nr 2(2).
  • Strojny J. (2004), Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie, prezentacja, http://www.spmp.org.pl/files/ Psychologiczne_i_spoleczne.ppt
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314229
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.