Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 101-110
Tytuł artykułu

Satysfakcja z pracy determinantą jakości kapitału ludzkiego oraz kapitału relacyjnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Job Satisfaction as Economic Category
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Klasyczne podejście do skutków satysfakcji z pracy koncentruje się na konsekwencjach dla poziomu efektywności pracy oraz chęci rezygnacji i ewentualnej fatycznej rotacji. Znaczenie wartości niematerialnych dla kreowania wartości firmy, szczególnie w organizacjach opartych na kreatywności, wymaga traktowania satysfakcji z pracy jako determinanty jakości kapitału ludzkiego oraz kapitału relacyjnego. Satysfakcja z pracy stanowi również miarę efektywności zarządzania kapitałem ludzkim. (abstrakt oryginalny)
EN
The classic approach to the effects of job satisfaction focuses on the implications on the level of work efficiency and the desire to resign and possible actual rotation. The importance of intangibles for creating the value for the company, especially in organizations based on creativity, requires job satisfaction to be treated as determinants of the quality of human capital and relational capital. Job satisfaction is also a measure of human capital management efficiency. (original abstract)
Rocznik
Strony
101-110
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Atroszczak D. (2013), Rzeczywisty koszt rekrutacji w warunkach niskiego bezrobocia, http://www.qpracy.pl, dostęp dnia 26.03.2013.
  • Babbie E. (2007), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Bockerman P., Ilmakunnas P. (2012), The job satisfaction - productivity nexus: a study using matched survey and register data, "Industrial and Labor Relations Review" vol. 65.
  • Carr J.Z., Schmidt A.M., Ford J.K., De Shon R.P. (2003), Climate perceptions matter: A meta-analytic path analysis relating molar climate, cognitive and affective states, and individual level work outcomes, "Journal of Applied Psychology" vol. 88, no. 4.
  • George Jennifer M., Jones Gareth R. (1997), Experiencing work: values, attitudes, and moods, "Human Relations" vol. 50.
  • Griffin R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Fitz-enz J. (2001), Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Heskett J.L., Jones T., Loveman G., Sasser W.E, Schlesinger L.A. (2008), Putting the Service-Profit Chain to Work, "Harvard Business Review" nr 7-8.
  • Juchnowicz M. (2013), Istota i struktura kapitału ludzkiego, w: Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy - narzędzia - aplikacje, M. Juchnowicz (red.), PWE, Warszawa.
  • Luthans F. (1995), Organizational Behaviour, McGraw-Hill, New York.
  • Schwab D.P., Cummings L.L. (1983), Przegląd teorii dotyczących związku między wykonywaniem zadań a satysfakcją, w: Zachowanie człowieka w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stoner J., Freeman R., Gilbert D. (1997), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Zatzick C.D., Iverson R.D. (2011), Putting employee involvement in context: a cross-level model examining Job satisfaction and absenteeism in high-involvement work systems, "The International Journal of Human Resource Management" nr 16-18.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314219
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.