Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 4, cz. 1 | 61-76
Tytuł artykułu

Kreowanie reputacji przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych - szanse i zagrożenia

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Reputation Management in Social Media - Opportunities and Threats
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jeszcze dekadę temu firmy kontrolowały swoją reputację podejmując określone działania i komunikując je światu z wykorzystaniem tradycyjnych mediów, wspomagane przez firmy PR i planowanie kryzysowe. Przesunięcie komunikacji między firmą a jej interesariuszami do sieci zderzyło przedsiębiorstwa z sytuacją, w której każdy jej użytkownik staje się dziennikarzem. Ludzie nieustannie oceniają i komentują firmy, marki i produkty. Społeczności internetowe reprezentujące różnych stakeholders działają jednak według zupełnie odmiennej logiki - logiki sieciowej, która umożliwia bezpośredni kontakt każdego z każdym (peer-to-peer), zachodzenie procesów w czasie realnym i symetrię informacji. W tym przejrzystym świecie zarządzanie reputacją wymaga innych umiejętności i zasad. Artykuł przekonuje o konieczności zarządzania reputacją przedsiębiorstwa w sieci, pokazuje w tym kontekście specyfikę mediów społecznościowych oraz zwraca uwagę na szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z tym nowym środowiskiem aktywności wizerunkowej przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
Companies and CEOs previously controlled their reputation in both business and consumer markets, aided by PR firms and crisis-management plans. The switch from traditional media and corporate monologues on websites to social media on the internet makes every internet user a journalist. People judge and comment on companies, brands and products. Such internet communities acts in quite different logics - web-logics (peer-to-peer, information symmetry) In this transparent world reputation management requires new skills and rules. The article discusses social media specificity and opportunities as well as threats connecting with reputation management in this new world. (original abstract)
Rocznik
Strony
61-76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aftershock. Adjusting to the new word of risk management, deloitte_risk_management_2012, dostęp: 21.01.2013.
  • Arsenał medialnych pocisków online, http://kryzysonline.blogspot.com/2011/07, dostęp: 08.04.2013.
  • Balmer J.M.T., Gray E.R. (1999), Corporate IdentityAnd Corporate Communications: Creating Competitive Advantage, "Corporate Communications: An International Journal" no. 4(4).
  • Beal. A., Strauss J. (2008), Radically transparent - Monitoring & Managing Reputations Online, Wiley Publishing, Indianapolis.
  • Budzyński W. (2011), Wizerunek równoległy, Poltext, Warszawa.
  • Chun R. (2005), Corporate Reputation: Meaning and measurement, "International Journal of Management Reviews" vol. 7.
  • Dąbrowski T. (2010), Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna Wolter Kluwer Business, Kraków.
  • Edelman trust Barometer, Raport 2012, http://www.scribd.com/doc/79026497/2012-Edelman-Trust-Barometer-Executive-Summary, dostęp: 15.01.2013.
  • Fombrun Ch. (1996), Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  • Fombrun Ch., Van Riel C.B.M. (2003), Fame & Fortune. How successful companies build winning reputations, Prentice Hall, New York.
  • http//www.kk.org/outofcontrol, dostęp: 15.01.2013.
  • Internet a strategie marketingowe firmy, http://www.e-gospodarka.pl, 08.08.2012, dostęp: 21.01.2013.
  • Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. "Business Horizons" no. 53(1).
  • Kelly K. (1994), Out of control, - www.kk.org/outofcontrol, dostęp: 10.01.2013.
  • Kubisiak P., Prokurat S., Sumara K., Krzycki M. (2012), Raport z badania: Polskie firmy w mediach społecznościowych, Harvard Business Review Polska, sierpień 2012.
  • Lightspeed Research "Global Web Index" (2009), dostęp: 22.01.2013.
  • Marketing polskich firm na Facebooku - raport Fanpage Trends, http://www. socialpress.pl, 10.08.2012, dostęp: 19.01. 2013.
  • networklogic15rheingold.pdf, dostęp: 15.01.2013.
  • Płoszajski P. (red.) (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, SGH, Warszawa.
  • Rheingold H. (2002), Smart mobs: The Next Social Revolution, autor of the virtual community, US.
  • Risky business. Reputation online. 15 realities & 15 rules for managing reputation online, Weber Shandwick raport 2009, dostęp: 21.01.2013.
  • Sims R. (2009), Toward a better understanding of organizational efforts to rebuild reputation following an ethical scandal, "Journal of Business Ethics", Springer, December, vol. 90, issue 4.
  • The ROI on social media marketing, www.aberdeen.com/aberdeen-library, za: http://www.praktycy.com/infoteka, dostęp dnia 21.01.2013.
  • Urośniemy dzięki sieci, raport Deloitte, Gazeta Wyborcza, 20.07.2012.
  • Van Riel C.B.M., (1995), Principles of Corporate Communication, Prentice Hall, London.
  • Van Riel C.B.M., Fombrun Ch. (2007), Essentials of Corporate Communication, Routledge, London.
  • Zarębska A. (2009), Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314211
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.