Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 39 Modelowanie procesów i systemów logistycznych | 91-100
Tytuł artykułu

Działalność logistyczna małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji - wyniki badan

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
SME Logistics Activities in Context of Globalization - Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W gospodarce globalnej, w której funkcjonuja juz polskie przedsie- biorstwa, powinna nastapic identyfi kacja wymagan klienta. Zatem zi- dentyfi kowane wczesniej wymagania klienta powinny byc właczone w proces wytwarzania, poniewaz logistyka zakłada punktualne speł- nianie wszystkich zyczen klienta przy racjonalnych nakładach. Poprzez wprowadzenie systemu zapewnienia jakosci w przedsiebiorstwie moz- liwe jest wczesne rozpoznanie problemu i zastosowanie wobec niego srodków zapobiegajacych. Logistyka jest tym obszarem jakosci, który bezposrednio dotyka obsługi klienta, poprzez identyfi kacje i spełnienie jego potrzeb. Tak wiec ciagłe udoskonalanie jakosci w elementach logistyki przyczynia sie do zwiekszenia konkurencyjnosci przedsiebiorstwa na rynku.(fragment tekstu)
EN
In the global market the competition advantage of a company mainly means identifying the major benefi ts for a purchaser which will simultaneously pose the fundament for distinguishing the company's offer in the background of competitive offers. Presently, the effi ciency of achieving certain goals by the company is determined by the involvement, method and recognition of the cus- tomer's needs and then adjusting products and services to meet those demands in a more effective way than the competition's possibilities. The willingness to meet the customers demands has become the reason for the rapid development of logistics at the same time having an impact on the way of managing delivery chains, where e.g. delivery date, punctuality, assistance in unloading and excel- lent condition of delivered product become competitive for the client.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Warszawa 2000
  • Kaczmarek G., Zależności miedzy jakościa usług logistycznych a poziomem logistycznej obsługi klienta, "Rzeczpospolita" - dodatek: "Motoryzacja - Transport - Spedycja" 1999, nr 2
  • Krawczyk S., Logistyka w marketingu sprzedaży, [w:] Logistyka ponad granicami, ILiM, Poznań 2000
  • Rutkowski K., Efektywne zarzadzanie logistyczne jako warunek przetrwania polskich fi rm w nowym stuleciu, [w:] Wyjść naprzeciw logistycznym wyzwaniom XXI wieku, Poznan 1-2.06.2000
  • Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, Warszawa 1995
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314177
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.