Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej | 113-118
Tytuł artykułu

Procedura projektowania, badania i monitorowania zawartości merytorycznej programu studiów na przykładzie specjalności "Menedżer w procesie zarządzania"

Autorzy
Warianty tytułu
Procedures in Syllabus Design and Syllabus Content Monitoring in the Faculty of Management in the University of Economics (The Role of the Course: Manager)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Specjalność menedżerska "Menedżer w procesie zarządzania" powstała na kierunku: Zarządzanie i Marketing w 1999 roku. Stało się to w wyniku obserwowanego od pewnego czasu wyczerpywania się i "starzenia" poprzedniej specjalności "Przedsiębiorczość i zarządzanie małą firmą", która funkcjonowała na kierunku Zarządzanie i Marketing przez około 8-10 lat. Zainteresowanie tą specjalnością ze strony studentów z roku na rok wyraźnie spadało, czego wyrazem była przede wszystkim malejąca liczba zapisów na seminaria magisterskie. W tej sytuacji postanowiono szukać nowej specjalności, która wychodziłaby naprzeciw oczekiwaniom studentów oraz była zgodna z sylwetką absolwenta określoną dla kierunku Zarządzanie i Marketing. (...) Dzięki licznym dyskusjom i intensywnym poszukiwaniom powstało kilka wariantów nowych specjalności, z których wybrano ostatecznie specjalność menedżerską "Menedżer w procesie zarządzania". O jej ostatecznym wyborze zadecydowało przede wszystkim przeświadczenie o tym, że każdy absolwent kierunku Zarządzanie i Marketing powinien być przygotowany do pełnienia ról kierowniczych i przywódczych i to zarówno w przedsiębiorstwach państwowych, jak i prywatnych. (fragment tekstu)
EN
The paper is dealing with two issues: a. Design procedure of the course: Manager. b. Monitoring of the content and realisation of the course. The idea of a new course came from: - the analyses of courses and their contents previously provided in the Faculty of Management and Marketing - consultation with the representatives of other Universities - alumni's opinions - questioning managers and members of management boards of the enterprises where our University graduates work - students' opinion - discussion with the University of Economics' staff. After that consultation and brainstorming one version of the course programme was chosen which aims to provide the knowledge and qualifications for the graduates who will take the leader positions both in private and state enterprises. To reach such a goal in 2000 members of the Faculty of Management and Marketing staff researched programmes, curricula and syllabuses of many different Universities both Polish and foreign. As a result a new curriculum was prepared. At the same time the process of monitoring started based on the dialogues with lecturers, monitoring course and units contents and questionnaires distributed to the stakeholders. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171314085
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.