Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 5 | 33-38
Tytuł artykułu

E-learning na uczelniach publicznych i niepublicznych: perspektywa studentów wybranych kierunków ekonomicznych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-learning in public and private universities: the perspective of business students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obowiązujące wszystkie typy uczelni wyższych regulacje prawne dotyczące właściwej organizacji zajęć z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość sprawiają, że rzadko zwraca się uwagę na najbardziej istotny fakt, jakim jest postawa uczelni względem realizacji tych zapisów. Wydaje się, że w przypadku kształcenia na kierunkach ekonomicznych można wykazać różnice pomiędzy uczelniami publicznymi i niepublicznymi w zakresie wyznaczania roli kształcenia na odległość w procesie dydaktycznym, co skutkuje m.in. rozmaitym stopniem dostępności rozwiązań z zakresu e-learningu dla studentów. Ten problem stał się przyczynkiem dla przeprowadzenia badań ankietowych, których wyniki prezentuje poniższy artykuł. (abstrakt oryginalny)
EN
Regulations for carrying out the activities of e-learning in higher education introduced by the legislation indicate the growing role of this type courses in the teaching process. It seems, however, that private universities express a much more positive approach to the implementation of solutions for e-learning.The aim of this study is to compare the opinion of students of public and private universities on the advantages and disadvanta ges of e-learning and to determine the prevalence of the use of such solutions. This intention was carried out by a questionnaire survey conducted among students of economics at selected universities from the area of Upper Silesia. The achieved results of the study point to the fact that in the non-public universities surveyed students have much more frequent contact with the e-learning solutions in teaching than in public universities.The main advantages and disadvantages of e-learning are determined by the students of both groups in the same way, however, in the case of disadvantages further indications reveal differences between the two groups. On the basis of these responses it an be said that the students of private universities were guided by their practical experiences with participation in such activities.These indications reveal at the same time also the problem of the implementation of the legal provisions governing the institution to carry out e-learning courses.The study was exploratory, and indicated results can only be referred to the group of surveyed respondents. These results may,however, be a source of inspiration to undertake comparative studies on the determinants of the development, implementation and execution of e-learning at public and private universities.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
33-38
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Betlej P., E-learning w organizacji zajęć i opinii studentów - studium przypadku, "e-mentor" 2009, nr 1 (28), s. 56-60, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/615.
  • Dąbrowski M., E-learning w szkolnictwie wyższym, "Studia BAS" 2013, nr 3 (35), s. 203-211.
  • Komańda M., Kajanová H., E-learning in the system of higher education in Poland and Slovakia, międzynarodowa konferencja Prístupy k manažmentu v novej ekonomike, materiały konferencyjne, Trenčín, 13.11.2013, s. 68-76.
  • Miles M., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, Białystok 2000.
  • Mokwa-Tarnowska I., Struktury wsparcia a efektywność kształcenia w środowisku e-learningowym, "e-mentor" 2014, nr 2(54), s. 34-39, http://dx.doi.org/10.15219/em54.1100.
  • Nakajima K., Innovations of "E-teaching ties" on learner performance and faculty development, "International Journal of Electronic Commerce Studies" 2013, Vol. 4, No. 2, s. 359-366, http://dx.doi.org/10.7903/ijecs.1129.
  • Vasconcelos S.V., Balula A., Almeida P., E- and b-learning in European Tourism Higher Education courses: benefits, barriers and challenges, "International Journal of Management Cases" 2013, Vol. 15, No. 4, s. 141-152.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313935
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.