Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | z. 56, nr 1184 | 73-88
Tytuł artykułu

Podstawy teoretyczne pojęcia "outsourcing" oraz krótka analiza współpracy firmy typu BPO i przedsiębiorstwa produkcyjnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Principles of the Outsourcing Concept and Short Analysis of Cooperation between BPO Service Center and Production Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie, na przykładzie dwóch międzynarodowych przedsiębiorstw, outsourcingu jako skutecznego narzędzia biznesowego oraz scharakteryzowanie jego podstaw teoretycznych. Niniejsze opracowanie zawiera wyjaśnienie pojęcia "outsourcing" oraz przedstawia sposób, w jaki został on zaimplementowany. Głównym celem tego artykułu jest zaprezentowanie outsourcingu, jako metody zarządzania, który korzystnie wpływa na rozwój przedsiębiorstw. Obecnie outsourcing jest bardzo popularnym narzędziem zarządzania wykorzystywanym na całym świecie. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się, na korzystanie z usług firm trzecich głównie w celu ograniczenia kosztów stałych swojej działalności. (abstrakt oryginalny)
EN
Outsourcing is one of the key management concepts used in the modern economy. It is applied as a tool to improve the efficiency of the company. Outsourcing is defined as a process of separation from one company organizational structure their functions and transferring them to other economy entity. The main objective of outsourcing is to simplify the organizational structure and operations which enable the company to focus on strategic issues and reducing operating costs. This article presents the way of application and utilization of outsourcing by international manufacturing company. Author described the cooperation between the production company and BPO service center. The analysis of collaboration between these two enterprises confirms that outsourcing, as a management approach, can improve the efficiency of the company. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Warszawska
Bibliografia
  • Banachowicz E.: Czy firma wszystko musi robić sama? Outsourcing w strategii zarządzania instytucją, "Menager", 1998, nr 9.
  • Gay Ch.L., Essinger J.: Outsourcing strategiczny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 18-19.
  • Greaver M.F., Strategic Outsourcing. A Structural Approach, Outsourcing Decisions and Initiatives, Amacom, New York 1999.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Metody projektowania systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2004, s. 213.
  • Nadolna B.: Od auditingu do sponsoringu w rachunkowości, red. K. Czubakowska, PWE, Warszawa 2007, s. 202.
  • Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
  • Stoner J.A.F., Freeman E.R., Gilbert D.R.: Kierowanie, PWE, Warszawa 2000.
  • Suszyński, Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1999.
  • Trocki M.: Outsourcing, metoda restrukturyzacji działalności, PWE, Warszawa 2001
  • www.brandnewday.pl/outsourcing6.html, z dnia 01.02.2012 r.
  • www.ekspertax.pl/podatki/podatki-dochodowe/item/11-co-to-jest-know-how?html
  • www.impel.pl/pl/o-firmie/outsourcing-rozwiazania-dla-biznesu.html, z dnia 01.02.2012 r.
  • www.infosys.com/about/who-we-are/pages/history.aspx.
  • www.komputerwfirmie.gazeta.pl/itbiznes/1,54785,10957504,Outsourcing_w_Polsce_2011_2012.html, z dnia 10.04.2013 r.
  • www.nik.gov.pl, z dnia 01.02.2011 r.
  • Zieliński A.J.: Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości w małej firmie, ABC a Wolters Kluwel business, Warszawa 2008, s. 37.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313919
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.