Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2005 | nr 1 | 52-57
Tytuł artykułu

Społeczności praktyków. Efektywne tworzenie i wykorzystywanie wiedzy w organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie wiedzą, jak każdy inny kierunek w zarządzaniu, podlega nieustannej ewolucji. I choć jest ono koncepcją o stosunkowo krótkiej historii, już można zaobserwować jeden istotny zwrot. Polega on niejako na przejściu od kierunku "podażowego" do podejścia "popytowego". Wprawdzie już T. Davenport w swojej książce "Working knowledge. How organisations manage what they know" zwraca uwagę na fakt istnienia rynku wiedzy i przez ten pryzmat stara się charakteryzować swoją koncepcję zarządzania wiedzą (podkreślając role, jakie mogą być odgrywane przez uczestników tego rynku, np. knowledge brokera), jednakże dopiero na początku bieżącego stulecia niektórzy autorzy dokonują podziału na I i II generację zarządzania wiedzą. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
52-57
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Davenport T., Prusak L., Working Knowledge. How Organisations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • Glennie W.P., Hickok J., Meeting Critical Defense Needs with CoPs, [w:] KM Review, Vol. 6, Issue 3, July/August 2003.
  • Iavernaro F., The Life Cycle of CoPs, http://www.knowledgeboard.com
  • McDermott R., Building and Sustaining Communities of Practice, APQC, 2001.
  • McDermott R., Nurturing Three-Dimesional Communities of Practice. How to get the most out of human networks, [w:] KM Review, Issue 11, November/December 1999.
  • Vestal W., Ten traits for a successful Community of Practice, [w:] KM Review, Vol. 5 Issue 6, January/February 2003.
  • Wenger E., Communities of Practice. Learning as a Social System, http://www.co-i-l.com/
  • Wenger E., McDermott R., W. Snyder, Cultivating Communities of Practice. A guide to managing knowledge, Harvard Business School Press, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313871
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.