Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 3 (30) | 86-104
Tytuł artykułu

Możliwość wykorzystania produktów aktywnych i pasywnych banku w celu maksymalizacji korzyści klienta detalicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Possibility of Using Active and Passive Bank Products in Order to Maximize a Retail Customer's Benefits
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie korzyści i zalet produktów bakowych dostępnych dla klienta detalicznego. Autor artykułu próbuje udowodnić, iż ostatnie dwa lata kryzysu, których powodem były nadużycia pracowników instytucji finansowych, wywołały również brak otwartości klientów na innowacyjne produkty finansowe. Pozytywnym aspektem danej kwestii jest coraz bliższa perspektywa końca kryzysu i nadzieja, że złe doświadczenia przerodzą się w większą ostrożność i chęć chłonięcia wiedzy. Artykuł opracowano na podstawie powszechnie dostępnej literatury krajowej, poruszającej tematykę bankowości w Polsce, oraz dwóch źródeł zagranicznych dotyczących tematyki inwestycyjnej. Bardzo ważnym aspektem okazało się również wykorzystanie źródeł internetowych oraz praktycznej wiedzy autora artykułu; dzięki temu możliwe było ukazanie najświeższych trendów panujących w polskiej bankowości. (abstrakt oryginalny)
EN
The article aims at presenting benefits and advantages of bank products available to a retail customer. The author attempts to prove that the recent two years of the economic crisis, which was a result of financial institutions employees' misappropriation, also resulted in the lack of customers' openness to innovative financial products. A positive aspect of the whole situation is a closer and closer perspective of the end of the crisis and some hope that bad experiences will be transformed into greater caution and interest in acquiring knowledge. The article was based on the commonly available domestic literature dealing with the issue of banking in Poland and two foreign sources on investment. It turned out that another important aspect was the use of Internet resources and the author's practical expertise which enabled the presentation of the newest trends in the Polish banking system. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
86-104
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorant
Bibliografia
  • Dobosiewicz Z., Bankowość, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
  • Grzegorczyk W., Produkty bankowe rozwój i sprzedaż, Biblioteka menadżera i bankowca, Warszawa 2001.
  • Grzywacz J., Bankowość elektroniczna w działalności przedsiębiorstwa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2004.
  • Haugen R.A, Teoria nowoczesnego inwestowania, obszerny podręcznik analizy portfelowej, WIG PRESS, Warszawa 1996.
  • http://www.ehipoteka.com.pl/index/?id=82cec96096d4281b7c95cd7e74623496
  • http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php? view=1060
  • http://www.finanseosobiste.pl/artykuly/porady-dla-inwestujacych/plan-syste-matycznego- oszczedzania.html
  • http://www.finanseosobiste.pl/content/view/568/31/
  • Krzyżkiewicz Z., Operacje banków uniwersalnych, [w:] Bankowość. Podręcznik akademicki, (red.) W.L. Jaworski, Z. Zawadzka, Poltext, Warszawa 2005.
  • Łaganowski A., Instrumenty pochodne, GIEŁDA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH w Warszawie S.A., Warszawa 2005.
  • Rotchild J., Księga bessy, WIG PRESS, Warszawa 2000.
  • Rytelewska G., Sprzedaż produktów bankowych, [w:] Bankowość. Podręcznik akademicki, (red.) W.L. Jaworski, Z. Zawadzka, Poltext, Warszawa 2005.
  • Walkiewicz R., Bankowość inwestycyjna, Poltext, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313809
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.