Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 1 Historia i współczesne aspekty turystyki | 64-71
Tytuł artykułu

Badania ankietowe dotyczące zachowań niepełnosprawnych w czasie podróży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Inquiry Relating of Behaviors of Disabled People on the Trip
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest zbadanie społecznej akceptacji w turystyce, dotyczącej zachowań niepełnosprawnych w czasie podróży oraz doświadczeń z turystami pełnosprawnymi. W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego wspartą techniką dwóch ankiet i obserwacją. Badania przeprowadzono w 2005 r. na terenie województwa poznańskiego wśród 388 respondentów. (fragment tekstu)
EN
The research of the relation between the disabled tourists and the ones with no diabilities provides many interesting observations. For a tourist there is no problem with the presence of the handicapped tourists. The poll shows that the tourist have friendly attitude and are willing to help the disabled people. It even occurs that special offers for the handicapped do not increase their integration. The biggest problem are of course architectural and technical obstacles. The positive experience presented in this survey gives us hope for further development of society's acceptance of the disabled. Tourism will be more available for them. It is a very important task for the pedagogy of physical culture.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
64-71
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Łobożewicz T. (1997): Propedeutyka turystyki, AWF, Warszawa
  • Marcinkowski M., Sokołowski M. (2002): Turystyka i rekreacja na rzecz zdrowia, WSO, Poznań
  • Siwiński W. (1997): Metody badań pedagogicznych w dziedzinie kultury fizycznej i turystyki (Zarys problematyki) AWF, Poznań
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313771
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.