Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 4 | 43-48
Tytuł artykułu

Kształcenie ustawiczne w europejskich uniwersytetach Projekty EQUIPE i EQUIPE PLUS

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczne zmiany technologii informatyczno-komunikacyjnych, postęp techniczny i rozwój gospodarczy związane z postępująca globalizacją, implikują zasadnicze przeobrażenia społeczne i kulturowe społeczeństw. Zasadniczym czynnikiem decydującym o rozwoju cywilizacyjnym staje się wiedza - podstawowy element idei budowania społeczeństwa informacyjnego. Wiedza nierozerwalnie związana jest z procesem edukacji, który powinien być dostosowany do zmieniających się wymagań i wyzwań stojących przed globalną społecznością. Edukacja powinna być permanentna, kontynuowana przez całe życie, istotą tej idei jest koncepcja kształcenia ustawicznego. Koncepcja ta obejmuje m.in wszelkie działania mające na celu zapewnienie odpowiednich warunków i możliwości edukacji osobom dorosłym, pracującym i bezrobotnym, które chcą lub muszą zdobyć nowe umiejętności, doskonalić kwalifikacje zawodowe, uzupełnić wiedzę. Kształcenie ustawiczne to również możliwość poprawy sytuacji na rynku pracy, zmniejszenia bezrobocia i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu jednostki. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
43-48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Cresson E., Flynn P. (red.), Biała Księga Kształcenia i Doskonalenia. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa 1997.
  • European Quality in Individualised Pathways in Education, broszura projektu EQUIPE, 2005.
  • Making a European Area of Lifelong Learning a Reality, European Commission, COM (2001), 678 final, Brussels: Commission of the European Communities.
  • Mark R., The quality debate in Lifelong Learning: what are we measuring and for whom?, opublikowany w portalu EQUIPE w 2005 r., http://equipe.up.pt/RESOURCES/Articles/Article_RobMark.pdf, [20.09.2006].
  • Quality is a Long Time Journey: From ISO Standard to EFQM Model, stadium przypadku opracowane przez Polytechnic University of Valencia, http://equipe.up.pt/RESOURCES/Casestudies/sg4valencia.pdf, [20.09.2006].
  • Thomas E., Europe, the European Union and University Continuing Education, [w:] M. Osborne, E. Thomas (red.) Lifelong Learning in a changing continent, NIACE 2003.
  • Valk A., Davies P., Reflections on the concept of Individualised Pathways in Education, http://equipe.up.pt, [18.08.2006].
  • Zbierzchowska A., SGH w sieci europejskich uniwersytetów oferujących kształcenie ustawiczne - EUCEN, "e-mentor" 2004, nr 3(5).
  • http://ec.europa.eu/education/policies/lll/lll_en.html, [7.08.2006].
  • http://equipe.up.pt, [18.08.2006].
  • http://www.edu.info.pl/strona.php?1982, [7.08.2006].
  • http://www.eucen.org, [10.08.2006].
  • http://www.eucen.org/projects/EQUIPEPlus, [18.08.2006].
  • http://www.pfsl.pl/news.php?id=71, [9.08.2006].
  • http://www.socrates.org.pl/socrates2/index1.php?dzial=10&node=10&doc=1000146, [8.08.2006].
  • http://www.men.waw.pl/ksztzaw/strategia/strat_ust.php, [8.08.2006].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313583
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.