Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 4, cz. 1 Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych | 199-213
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczy student w nowej perspektywie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneurial Student in a New Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze badanie ma na celu identyfikację największych barier przedsiębiorczości wśród młodych ludzi oraz analizę ich nastawienia do pracy przy własnym biznesie. Jako grupę docelową niniejszego badania wybrano studentów oraz absolwentów (do roku po ukończeniu studiów) Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wybór tej konkretnej grupy wynikał z dwóch głównych cech, jakimi charakteryzują się studenci uczelni ekonomicznych. Po pierwsze, z uwagi na solidne teoretyczne przygotowanie, mają największe predyspozycje do rozpoczynania własnej działalności gospodarczej. Po drugie posiadają największą świadomość zalet i wad, z jakimi taka decyzja się łączy. (fragment tekstu)
EN
This study aims to identify the biggest barriers to entrepreneurship among young people and analyze their attitudes to work at their own business. The analysis results confirm the positive attitude of the students to run their own business at the time of or shortly after graduation. Students consider the Poles for entrepreneurial people and see many advantages associated with the work on its own. Among them the most important are the benefits connected with a sense of independence. Unfortunately, the willingness very rarely go action. It can be concluded that the students have a passive entrepreneurship. This is due to too general education in Poland and often incorrect estimation of capital requirements in setting up the business. Firms founded by young, creative people can significantly affect the economic development of Polish, hence it is important to help overcome economic barriers. Students need incentives to tame them with the ability to start their own business, as an alternative to working in the corporation. The most important in this case seems to be - first, greater confidence in their own competence (which can be gained, among others, by equipping students, adapted to the changing economic realities, of practical knowledge), second to realize, that there are a number of opportunities to gain capital to start and to establish a business does not need big funds. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Błaszczak A. (2012), Kurs na przedsiębiorczość, "Rzeczpospolita", 1 sierpnia.
  • Deloitte i Katedry Rozwoju Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (2010), Pierwsze kroki na rynku pracy. Ogólnopolskie badanie studentów i absolwentów. Raport, Warszawa.
  • Gierzyńska-Zalewska A., Dotacje na start małej firmy [online], www. komputerwfirmie.org/article/Dotacje_na_start_malej_firmy_.htm, dostęp: 1 października 2012.
  • Jelonek M. (2011), Studenci - przyszłe kadry polskiej gospodarki, PARP i Uniwersytet Jagielloński, Warszawa.
  • Malicki T., System edukacji w Polsce - stan obecny i planowane reformy [online], http://www.sp26.com.pl/System%20edukacji%20w%20Polsce.pdf, dostęp: 23 września 2012.
  • Orłowska J. (2011), Nowe firmy na rynku: uwarunkowania i perspektywy rozwoju, [w:] A. Brusa, A. Tarnawa (red.), Raport o stanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, PARP, Warszawa.
  • prm (2007), Przedsiębiorczy Polak mały, PAP [online], www.tvn24.pl/biznes-gospodarka,6/przedsiebiorczy-polak-maly,36576.html, dostęp: 18 września 2012.
  • Richter D. (2011), Bezrobocie wśród absolwentów staje się plagą [online], www. regiopraca.pl/portal/rynek-pracy/wiadomosci/bezrobocie-wsrod-absolwentow-staje-sie-plaga, dostęp: 18 września 2012.
  • Sedlak & Sedlak (2011), Bezrobocie wśród absolwentów (raport) [online], ww.studia. dlastudenta.pl/artykul/Bezrobocie_wsrod_absolwentow_%28raport%29,73774. html, dostęp: 18 września 2012.
  • Tracz M., Rachwał T. (2007), Przedmiot podstawy przedsiębiorczości - założenia realizacji a przygotowanie nauczycieli [w:] Z. Zioło, T. Rachwał (red.), Rola przedsiębiorczości w aktywizacji gospodarczej, Nowa Era, Kraków-Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313319
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.