Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 4 Zarządzanie organizacją w zmiennym otoczeniu | 37-46
Tytuł artykułu

Kreatywność w rozwoju współczesnej organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creativity in the Development of the Contemporary Organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie procesu kreatywności i jej roli w rozwoju współczesnej organizacji. Artykuł podejmuje kwestie semantyczne związane z kreatywnością, opisuje komponenty kreatywności jednostki i grupy, a także możliwości jej oddziaływania na rozwój współczesnej organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to present the creativity process and the role of creativity in the development of the contemporary organisation. The article discusses semantic issues connected with creativity and describes components of individual and group creativity as well as the ways in which it may affect the contemporary organisation. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Amabile T., Creative and Innovation in Organization, "Harvard Business School" 1995, No. 5.
  • Drucker P.F., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  • Green A., Kreatywność w public relations, PWE, Warszawa 2004.
  • Innosupport, Wspieranie innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, www.enovateknowledgespan.org.
  • Janasz W., Kreatywność i innowacyjność w organizacji, w: Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju, red. J. Wiśniewska, K. Janasz, Difin, Warszawa 2012.
  • Janasz W., Podstawowe koncepcje formułowania strategii przedsiębiorstwa, w: Zarządzanie strategiczne, koncepcje, metody, strategie, red. K. Janasz, W. Janasz, K. Kozioł, K. Szopik-Depczyńska, Difin, Warszawa 2010.
  • Jerzyk E., Kreatywność - uwarunkowania i ocena, w: Kreatywność w biznesie, red. E. Jerzyk, G. Leszczyński, H. Mruk, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Karwowski M., Klimat dla kreatywności. Koncepcje, metody badania, Difin, Warszawa 2009.
  • Kreatywność i innowacje według J. Adaira, red. N. Thomas, Oficyna a Wolters Kluwer, Kraków 2009.
  • Kreatywność w biznesie, red. E. Jerzyk, G. Leszczyński, H. Mruk, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Leszczyński G., Badanie i ocena kreatywności, w: Kreatywność w biznesie, red. E. Jerzyk, G. Leszczyński, H. Mruk, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Levitt T., Creativity Is Not Enought, "Harvard Business Review", reprint, 2002.
  • Łukasik P., Komunikacja a innowacyjność, w: Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą, red. A. Potocki, Fundacja UE w Krakowie, Kraków 2011.
  • Matusiak K.B., Od przedsiębiorczości technologicznej do opartej na wiedzy (kreatywnej) - innowacyjna przedsiębiorczość ery postindustrialnej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2011, nr 653.
  • May R., The Courage to Greate, W.W. Norton & Company, New York 1994.
  • Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.
  • Nęcka E., Wymiary twórczości, w: Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2002.
  • Ostrowska A., Zarządzanie kreatywnością, www.pi.gov.pl./popr/chapter 86197.
  • Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa 2011.
  • Stasiakiewicz M., Twórczość i interakcja, WN UAM Poznań 1999.
  • Trompenaars F., Kultura innowacji, kreatywność pracowników a sukces firmy, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  • West M.A., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, WN PWN, Warszawa 2000.
  • Wieke T., Kreatywność i Ty. Droga do pomysłowości w pracy, Helion, Gliwice 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313231
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.