Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Rosnące tempo globalizacji i zwiększająca się dynamika zmian na rynkach, będąca efektem z jednej strony nasilającej się konkurencji, a z drugiej coraz szybszego postępu technicznego, rozwoju i zastosowania informatyki w produkcji i usługach, wymuszają na firmach ciągłe wdrażanie innowacji. Wdrażane w organizacji lub na rynku innowacje są efektem realizacji procesu innowacji, któremu towarzyszą przepływ informacji i zarządzanie wiedzą, w tym tworzoną podczas jego wykonywania przez partnerów organizacji sieciowej. Współpracują oni ze sobą w sieci podczas tworzenia, wdrażania i sprzedaży innowacji, osiągając w ten sposób efekty synergiczne w zakresie zarządzania wiedzą w procesie innowacji, co w rezultacie prowadzi do wzrostu wartości ich kapitału intelektualnego oraz konkurencyjności ich oferty na rynkach.
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dolińska M., Innowacje w przedsiębiorstwie, na rynku, w regionie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2004, nr 9 (656), s. 18.
- Grudzewski W.M., Hejduk I., Wspieranie innowacyjności przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie" 2002, nr 3 (101), s. 3.
- Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 17, 20.
- Jarugowa A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym, koncepcje i praktyka, ODDK, Gdańsk 2002, s. 93-94.
- Hargadon A., Sutton R.J., Building Innovation Factory, "Harvard Business Review" 2000, maj-czerwiec, s. 160-161.
- Model zaproponowany przez D. Leonard-Barton w publikacji pt. Wellsprings of Knowledge: Building and Sustaining the Source of Innovation, Harvard Business, Boston 1995.
- Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025, http://www.mos.gov.pl/1materialy_informacyjne/raporty_opracowania/strategia, s. 1, [09.06.2005].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313153