Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 1 | 30-33
Tytuł artykułu

Podstawy przygotowania kursu języka biznesu online

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz większa popularność multimedialnych kursów językowych oraz komunikatywnych metod nauczania języków obcych związana jest z rozwojem społeczeństwa informacyjnego oraz jego rosnącą mobilnością. Cywilizacja informacyjna wyłoniła się w ostatnich 30 latach, a podstawową jej wartość stanowią informacja, wiedza i kompetencje1. Z kolei do zwiększenia mobilności Europejczyków, zwłaszcza z Europy Środkowej i Wschodniej, przyczyniły się zmiany społeczno-polityczne ostatnich 15-20 lat - przede wszystkim upadek Muru Berlińskiego, rozszerzenie Unii Europejskiej, jak również coraz większa świadomość spójności polityki edukacyjnej na Starym Kontynencie, w tym również zwiększenie środków na rozwój kształcenia. W chwili obecnej istnieje szereg programów unijnych realizujących założenia Strategii Bolońskiej (m.in. Leonardo da Vinci), które postrzegają oświatę jako czynnik zmian społeczno-gospodarczych. Coraz większą wagę przywiązuje się w tym zakresie do kształcenia przez całe życie (long-life learning). (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
30-33
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Gnitecki J., Przemiany metodologii badań pedagogicznych, [w:] J. Krajeński, T. Lewowicki, J. Nikitorowicz (red.), Problemy współczesnej metodologii, Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej, Olecko 2001.
  • Wnuk W., Twórcza postawa wobec codzienności jako pokonywanie samotności człowieka, [w:] W. Horyń, J. Maciejewski (red.), Nauczyciel andragog na początku XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2004.
  • Wenta K.. Samokształcenie w społeczeństwie informacyjnym. Edukacja Humanistyczna. Wyzwanie i rzeczywistość. Międzynarodowa Konferencja Naukowa. Szczecin, 14-15 IX 2000. Szczecin 2002, s. 129-139
  • von Glasersfeld E., Aspekte einer konstruktivistischen Didaktik, [w:] A. Reiter, H. Schwetz, M. Zeyringer, Konstruktives Lernen mit neuen Medien. Beiträge zu einer konstruktivistischen Mediendidaktik, Studien Verlag, 2001.
  • Rensing Ch., Klein H.G., Europom online - interaktive Online-Lernmodule zum Erwerb rezeptiver Sprachkenntnisse In den romanischer Sprachen, [w:] D. Carstensen, B. Barrios (red.), Campus 2004. Kommen die digitalen Medien an den Hochschulen in die Jahre?, Waxmann, 2004.
  • http://www.adlnet.org/
  • http://www.adlnet.org/scorm/index.cfm
  • http://www.espaest.com/
  • http://www.eurocomresearch.net
  • http://www.eurocomresearch.net/kurs/deutsch.htm
  • http://moodle.com/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313091
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.