Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 1 | 23-27
Tytuł artykułu

Pokolenie m-learningu - nowe wyzwanie dla szkoły

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój mobilnych i bezprzewodowych technologii informacyjnych sprawił, że edukacja stanęła wobec nowych możliwości i wyzwań. Mobilne nauczanie nie tylko stało się możliwe technologicznie, autor twierdzi, że znajduje ono także silne uzasadnienie w zmieniających się możliwościach i preferencjach percepcyjnych młodego pokolenia, pierwszego, które urodziło się w świecie komputerów i internetu, a dziś powszechnie używa telefonów komórkowych. Autor szuka dróg przezwyciężenia narastających sprzeczności i proponuje pewne rozwiązania dotyczące modyfikacji sposobu kształcenia nauczycieli. Pod pojęciem m-learningu (czyli edukacji mobilnej) należy rozumieć szeroką gamę możliwości edukacyjnych, jakie stwarza połączenie technologii mobilnych, bezprzewodowych sieci oraz technologii e-kształcenia. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23-27
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Barry A., Visual Intelligence: Perception, Image, and Manipulation in Visual Communication, State University of New York Press, Nowy Jork 1997.
  • Berg S., Taylor A., Harper R., Mobile Phones for the Next Generation: Device Designs for Teenagers. University of Surrey, Guildford 2005, http://www.surrey.ac.uk/dwrc/Publications/chi2003.pdf.
  • Castells M., The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society, Oxford University Press, Oxford 2001.
  • Castells M., The Rise of the Network Society, Blackwell Publishers, Massachusetts 2000.
  • Castells M. i inni, The Mobile Communication Society, University of Southern California, 2004, http://annenberg.usc.edu/international_communication/WirelessWorkshop/MCS.pdf"".
  • Dominick J., Ready or Not - PDAs in the Classroom, "Syllabus" 2002, tom 9, nr 1, http://www.campus-technology.com/article.asp?id=6705)
  • Furgoł S., Hojnacki L., Od dydaktyki instrumentalnej w kierunku pedagogiki ery informacyjnej - dwie synergie, [w:] M. Kajdasz-Aouil, A. Michalski, E. Podoska-Filipowicz (red.), Edukacja techniczna i informatyczna: kreowanie nowoczesnego modelu kształcenia, WUKW, Bydgoszcz 2005.
  • Goban-Klas T., Edukacja wobec pokolenia SMSu, [w:] W. Strykowski, W. Skrzydlewski (red.), Media i edukacja w dobie integracji, EMPI2, Poznań 2002.
  • Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, WFPT, Kraków 1997.
  • Harris P., Goin' Mobile; Learning Circuits, ASTD 2001, http://www.learningcircuits.org/2001/jul2001/harris.html.
  • Jukes I., Understanding Digital Kids (DKs): Teaching and Learning in the New Digital Landscape, the InfoSavvy Group, 2005, http://www.thecommittedsardine.net/infosavvy/education/handouts/it.pdf.
  • Kitchens F., Sharma S., Web Services Architecture for M-Learning Dan Remenyi, [w:] Proceedings of the European Conference on eLaerning 2002, Academic Conferences Limited Uxbridge, UK, 2002.
  • Kossen J., When e-learning becomes m-learning, Palmpower Magazine, Computing Unplugged, 2001, http://www.palmpowerenterprise.com/issues/issue200106/elearning001.html.
  • Kubiak M., M-learning - najnowszy paradygmat kształcenia, "Wirtualna Edukacja" 2004, nr 18, ttp://lttf.ieee.org/we/a033.html
  • Law A., The Social Geometry of Mobile Telephony, University of Abertay Dundee, UK, ttp://www.cem.itesm.mx/dacs/publicaciones/logos/anteriores/n42/alaw.html.
  • McLuchan M., Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, WNT, Warszawa 2004.
  • McLean N., The M-Learning Paradigm: an Overview, Macquarie University, Sydney 2003, http://www.oucs.ox.ac.uk/ltg/reports/mlearning.doc.
  • Prensky M., Digital Natives, Digital Immigrants, [w:] On the Horizon, NCB University Press 2001, tom 9, nr 5, http://tiny.pl/mtnd.
  • Prensky M., Digital Natives, Digital Immigrants, Part II, [w:] On the Horizon, NCB University Press 2001, tom 9, nr 6, http://tiny.pl/mtnf.
  • Prensky M., What Can You Learn from a Cell Phone? Almost Anything!, "Innovate Journal of Online Education" 2005, tom 1, nr 5, http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=83&action=article.
  • Quinn C., mLearning: Mobile, Wireless, In-Your-Pocket Learning, Linezine: Learning in the New Economy, jesień 2000, http://www.linezine.com/2.1/features/cqmmwiyp.htm.
  • UNESCO, Information and communication technology in education. A curriculum for schools and programme of teacher development, Division of Higher Education, UNESCO 2002, http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001295/129538e.pdf.
  • Vincent J., Examining mobile phone and ICT use amongst children aged 11 to 16, University of Surrey, Guildford 2005, http://www.surrey.ac.uk/dwrc/Publications/11-16Mobiles.PDF.
  • Yuen S., Mobile Learning with PDAs. The University of Southern Mississippi, SICET 2004, http://dragon.ep.usm.edu/~yuen/present/others/china04.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171313087
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.