PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 (2) | 130-140
Tytuł artykułu

Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw na rynku artykułów żywnościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Enterprise Product Innovativeness in the Market for Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek produktów żywnościowych to miejsce gruntownych przemian, które z jednej strony dostrzegane są w zachowaniach konsumentów odzwierciedlonych przez: wyraźną stabilizację poziomu spożycia wielu podstawowych artykułów, wzrost spożycia nowych kategorii produktów (żywność wygodna czy funkcjonalna) oraz wyraźny trend wzrostu znaczenia jakości spożywanych produktów żywnościowych. Z drugiej strony przemiany uwidoczniły się w innowacyjności produktowej i marketingowej uczestników strony podażowej rynku w formie rozszerzenia i pogłębienia oferty rynkowej adresowanej do różnych grup konsumentów oraz dynamicznego rozwoju różnych form dystrybucji. W rezultacie celem jest nie tylko zaspokojenie bieżących oczekiwań i potrzeb żywnościowych uczestników rynku, ale również poszukiwanie nowych możliwości i perspektyw rozwoju rynku i aktywności jego uczestników. (abstrakt oryginalny)
EN
The market for food products is a place of radical changes, which, on the one hand, can be seen in consumer's behaviour reflected by a clear stabilisation of the level of consumption of many basic articles, growth of consumption of new categories of products (convenient or functional foods) and a clear trend of growth of the importance of quality of food products being consumed. On the other hand, the changes are seen in product and marketing innovativeness of participants of the supply side of the market in the form of extension and deepening of the market offer addressed to various groups of consumers and the dynamic development of various forms of distribution. In result, the objective is not only satisfaction of the current food expectations and needs of the market players but also seek for new opportunities and perspectives of development of the market and activity of its players. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
130-140
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2008-2010, GUS - Urząd Statystyczny w Szczecinie, "Informacje i Opracowania Statystyczne", Warszawa 2012.
  • Innowacyjność 2010, PARP, Warszawa 2010.
  • Komercjalizacja produktów żywnościowych, red. nauk. B. Sojkin, PWE, Warszawa 2012.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania konsumentów wobec nowych produktów (w świetle wyników badań ankietowych), "Gospodarka Narodowa" 2003, nr 1-2.
  • Olejniczak T., Sojkin B., Tradycjonalizm postaw konsumenckich na rynku żywności (w:) Konsument w Unii Europejskiej - podobieństwa i różnice, red. Z. Kędzior, R. Wolny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2010.
  • Rogut A., Piasecki B., Potencjał absorpcyjny firm, Żywność i żywienie - wizja rozwoju polskiego sektora spożywczego, SWSPiZ, Łódź 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171277411
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.