Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Warsztaty doktoranckie' 09. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia | 557-567
Tytuł artykułu

Dziennik elektroniczny jako instrument wspierający proces edukacji oparty na fundamencie społeczeństwa informacyjnego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dzienniki elektroniczne wspierają proces edukacji, podnoszą frekwencję szkolną, zapobiegają problemom wagarowania. Nie wszyscy rodzice czują potrzebę analizy wyników nauczania i frekwencji z wykorzystaniem elektronicznych kanałów przesyłu informacji. Czasem tego typu ingerencja wydaje się zbędna. System ten jest szczególnie ważny dla rodziców pierwszoklasistów z gimnazjów czy ze szkół średnich, gdzie następuje zmiana środowiska, nauczycieli, koleżanek i kolegów. Obserwacje ucznia, rodzica i nauczyciela są szczególnie ważne po to, by proponować właściwe rozwiązania, wskazywać odpowiedni kierunek edukacji i w tych trudnych dla pedagogów czasach wychowywać młode pokolenie na miarę XXI wieku. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bykowski P.: Młodzież gimnazjalna a otaczająca rzeczywistość jako wynik przemian cywilizacyjnych w świetle badań jakościowych (w wybranych gminach woj. pomorskiego). W: Państwo, społeczeństwo, jednostka przyczynki do rozważań o współczesnej cywilizacji. Red. B. Garbacicki, R. Majewski. Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Katedra Nauk Społecznych, Gdańsk 2008.
  • Dach Z.: Mikroekonomia dla studiów licencjackich. Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków 2007.
  • Goban-Klas T.: Pokolenie SMS-u w rozwiniętym społeczeństwie informacyjnym. W: Społeczeństwo wirtualne społeczeństwo informacyjne. Red. R. Szweda. Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2003.
  • Kapica G.: Dylematy czasu wolnego młodszych uczniów. W: Pogranicza edukacji. Red. M. Bugol, M. Kapica, J. Pośpiech. Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Racibórz 2004.
  • Kotarbiński T.: Myśli i słowa. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Zielona Góra 1991.
  • Mackiewicz M: Instrumenty wspierania powiązań nauka - biznes w świetle teorii. W: Transfer wiedzy z nauki do biznesu doświadczenia regionu Mazowsze. Red. M.A. Weresa. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2007.
  • Matthews J.J., Megginson D., Surtees M.: Rozwój zasobów ludzkich. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2004.
  • Markocki Z.: Wychowanie chrześcijańskie w nauczaniu Jana Pawła II. W: Nauczyciel andragog w społeczeństwie wiedzy. Red. W. Horynia, J. Maciejewski. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007.
  • Maroda M.: Kultura rzeczywistej wirtualności: integracja komunikacji elektronicznej, koniec masowego odbiorcy i powstanie interaktywnych sieci. W: Społeczeństwo sieci. Red. M. Maroda. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Materiały konferencyjne: Wykorzystanie informatyki i technologii informacyjnej w zakresie kontroli frekwencji i postępów w nauce oraz informatyzacji procesów dydaktycznych (opieka, wychowanie, dydaktyka). Jaworzno, 28 października 2008.
  • Pulikowski J.: Pociągający nauczyciel - wychowawca. W: Nasze czasy wołają o świętych nauczycieli. Red. ks. E. Jankiewicz. Wydawnictwo Ogólnopolskie Stowarzyszenie Nauczycieli "Warsztaty w Drodze", Jasna Góra 2007.
  • Wróbel M.: E-dziennik jako narzędzie wspierające proces edukacji szkolnej, e-mentor, nr 4 (31), październik 2009.
  • wersja elektroniczna: http://www.e-mentor.edu.pl/ artykul_v2 ,php?numer=31 &id=675.
  • www.dziennik.librus.pl [ 15.04.2009].
  • Zagórska R: Nowe formy współpracy nauki z gospodarką w priorytetowych obszarach badawczych XXI wieku. W: 23 Zeszyt Naukowy. Red. E. Lisowska. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171248299
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.