Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Warsztaty doktoranckie' 09. Zarządzanie - Finanse - Ekonomia | 515-523
Tytuł artykułu

Promocja w kontekście działań wybranych miast województwa śląskiego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Promocja miast jest ogromną szansą na szeroko rozumiany sukces, ale nie może się ona ograniczać jedynie do działań marketingowych. Przede wszystkim musi się ona opierać na precyzyjnie opracowanej strategii rozwoju miasta, na bazie której będą realizowane na terenie miasta konkretne projekty, odpowiadające realnym potrzebom, wyłonionym podczas wnikliwie przeprowadzonej analizy SWOT. Skuteczne zarządzanie rozwojem lokalnym zagwarantuje zadowolenie oraz podniesienie poziomu życia mieszkańców, co z kolei stanie się aspektem , na którym będzie można oprzeć akcję promocyjną, rozpropagowującą miasto na zewnątrz. Zawsze należy jednak pamiętać, że niezwykle istotnym elementem wspierającym promocję miasta jest systematyczność w realizowaniu założonych celów - nieustannie podążanie w wytyczonym kierunku. Tylko taka postawa może być gwarantem osiągnięcia silnej pozycji na rynku miast. (fragment tekstu)
Bibliografia
  • Bury P., Markowski T., Regulski J.: Podstawy ekonomiki miasta. Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź 1993.
  • Czornik M.: Miasto. Ekonomiczne aspekty funkcjonowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2004.
  • Czornik M.: Promocja miasta. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2005.
  • Florek M.: Podstawy marketingu terytorialnego. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006.
  • Junghardt R.: ABC promocji gmin, miast i regionów. Fundacja im. Friedricha Eberta - Biuro na Śląsku, Wokół Nas, Gliwice 1996.
  • Markowski T.: Zarządzanie rozwojem miast. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H.: Podstawy marketingu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1999.
  • Witryna internetowa Informatora Kulturalnego Województwa Śląskiego: www.silesiakultura.pl.
  • Witryna internetowa Urzędu Miasta Ruda Śląska: www.ruda-sl.pl.
  • Witryna internetowa Grupy PLEON: www.pleon.pl.
  • Witryna internetowa województwa śląskiego: www.silesia-region.pl.
  • Witryna internetowa Śląskiego Związku Gmin i Powiatów: www.dobrepraktyki.silesia.org.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247959
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.