Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 17 | 153-159
Tytuł artykułu

Krytyczny przegląd metod wyceny wartości przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Critical Review of Business Valuation Methodology
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera krytyczny przegląd stosowanych metod wyceny przedsiębiorstw. Przedstawiono najczęstsze cele realizacji wyceny przedsiębiorstw. W syntetyczny sposób omówiono poszczególne metody wyceny, wskazując na ich słabości. Artykuł zakończono wnioskami oraz wyznaczono kierunki dalszych badań.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents critical review of business valuation methodology. The main valuation objectivs are presented. In synthetic way separate methods were disscusion and their weakness were indicated. There are conculsions and direction of futher reaserch in the end of paper.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Black A., Wright P., Bachman J.E.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Borowiecki R., Czaja J., Jaki A., Kulczycki M.: Metody i systemy wyceny przedsiębiorstw. Twigger, Warszawa 2002.
  • Carey D., Aiello R.J., Watkins M.D., Eccles R.G., Rappaport A.: Harvard Business Review on Mregers & Acquisitions. Harvard Business School Press, Boston 2001.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J.: Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies. 2nd Edition John Wiley & Sons Inc; 2 edition, New York 1995.
  • Damodaran A.: Damodaran on Valuation: Security Analysis for Investment and Corporate Finance. Wiley Finance, New York 2006.
  • Greenspan A.: Era zawirowań. Krok w nowy wiek. Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza, Warszawa 2008.
  • Jaki A.: Wycena przedsiębiorstwa. Przesłanki, procedury, metody. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Malinowska U.: Wycena przedsiębiorstwa w warunkach polskich. Difin, Warszawa 2001.
  • Michna A.: Nośniki wartości firmy - budowa strategii maksymalizacji wartości przedsiębiorstwa. "Przegląd Organizacji" 2003, nr 2, s. 36-38.
  • Pietrewicz L.: Zarządzanie wartością w warunkach oderwania cen akcji od fundamentów. "Przegląd Organizacji" 2008, nr 7-8, s. 38-41.
  • Pietrewicz L.: Pułapki zarządzania wartością. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2008, nr 2(697), s. 83-88.
  • Szablewski A., Pniewski K.: Wycena i zarządzanie wartością firmy. Poltex, Warszawa 2005.
  • Szablewski A., Pniewski K., Bartoszewicz B.: Value Based Management. Koncepcje, narzędzia, przykłady. Poltex, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247589
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.