Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W prezentowanym artykule autorka podejmuje temat związany z relacjami pomiędzy PR a CSR. Stara się odpowiedzieć na pytanie: jak tworzyć wizerunek firmy poprzez użycie idei CSR oraz udowodnić, że firmy, które wprowadzają ideę społecznej odpowiedzialności w życie, uzyskują przewagę konkurencyjną. W artykule został również pokazany przykład organizacji Fiat Auto Poland SA (FAP), która bardzo aktywnie i z dużym zaangażowaniem podejmuje działania w tym zakresie. FAP jest firmą, która nie tylko chce zaspokajać potrzeby klientów (również tych potencjalnych), ale także dbać o środowisko naturalne, tworzyć miejsca pracy czy sponsorować regionalne inicjatywy społeczne i kulturalne. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
61-76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Śląska
Bibliografia
- Karczewski L: Etyka biznesu: kulturowe uwarunkowania. Oficyna Wydawnicza PO, Opole 2008.
- Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Zbiegień-Maciąg L.: Etyka w zarządzaniu. CiM, Warszawa 1997.
- Żemigała M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji. Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007. www.iped.pl/publikacje/Analiza_korzysci_ekonomicznych_csr.doc, 28.05.2011.e.
- Nogalski B., Ronkowski R.: Współczesne przedsiębiorstwo, problemy funkcjonowania i zatmdniania. Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2007.
- Wołowiec T.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania. W: "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 3/6501. Orgmasz, Warszawa 2004.
- Tyszkiewicz A.: Corporate Social Responsibility - wybór czy konieczność? W: Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków. Red. B. Janiszewska. Wydawnictwo Związku Firm Public Relations, Warszawa 2006.
- Freeman R.E.: Strategic Management: A Stakeholder Approach. Pitnam, Boston 1984.
- Rybak M.: Społeczna odpowiedzialność biznesu - idea i rzeczywistość. "Gospodarka Narodowa" 2001, nr 3.
- Drucker P.: Praktyka zarządzania. Czytelnik, Warszawa 1998.
- http://www.danone.pl/csr/nasze_raporty, dostęp: 3.07.2011.
- www.iblf.org, dostęp:.05.2011.
- Dębek K: Otwartość w cenie. "Forbes" 2007, nr 12.
- www.iped.pl/publikacje/Analiza_korzyści_ekonomicznych_csr.doc, dostęp: 28.05.2011.
- Proszowska A.: Społeczna odpowiedzialność biznesu a wartość firmy. W: Public relations. Teoretyczne i praktyczne aspekty sztuki komunikowania. Red. H. Przybylski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2008.
- Hope E.: Odpowiedzialność w działaniach public relations - zasady etyczne. W: Public relations, znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Red. J. Olędzki, D. Tworzydło. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Cenker E.M.: Public relations. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2000.
- Krupski R.: Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. Wydawnictwo AE, Wrocław 2004.
- Kuśmierski S.: Public Relations w procesie opiniotwórczym. Wydawnictwo Almamer, Warszawa 2006.
- Kasperek M.: Biznes odpowiedzialny. W: "Personel i Zarządzanie", Info, 2008, nr 1.
- Kandefer M.: Społeczna odpowiedzialność firmy. W: "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 10/6691. Red. W. Grudzewski. Wydawnictwo Orgmasz, Warszawa 2004.
- Perechuda K: Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, metody, modele. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
- Dobrzański K: Public relations jako środek komunikacji w gminie. W: Public relations w zarządzaniu firmą. Red. D. Tworzydło, T. Soliński. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2004.
- Olbrot A.: Czas Społecznie Ruszać. "Press Magazyn Ekstra", CSR 2009 trendy, nr 20, czerwiec 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247335