Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania | 186-195
Tytuł artykułu

Funkcjonalność platform edukacyjnych z uwzględnieniem Europejskiej Przestrzeni Edukacyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z celów Unii Europejskiej jest podniesienie stopy życiowej i jakości życia ludności. Integracja europejska rozbudziła wiele nadziei. Perspektywą członkostwa był napływ nowych funduszy, wzrost inwestycji, możliwość podejmowania pracy w innych krajach. Wśród wielu wymiernych korzyści, jakie można byłoby wymienić, należy zwrócić uwagę na rolę dostępu do informacji w Polsce i w innych krajach członkowskich. Celem opracowania jest przedstawienie funkcjonalności platform edukacyjnych jako nowego sposobu przekazywania wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjnych. Praca składa się z trzech części. W pierwszej przedstawiono zarys elektronicznej edukacji w gospodarce opartej na wiedzy, w drugiej dokonano krótkiej charakterystyki platform edukacyjnych na tle powiększającego się społeczeństwa informacyjnego. Ostatnia część poświęcona jest charakterystyce Szkolnej Platformy Edukacyjnej we współczesnej szkole. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Walinowicz K.: Wpływ członkostwa na edukację w Polsce. "Wspólnoty Europejskie" 2009, nr 2(195).
  • Buzek J.: Przygotowanie do 7 programu ramowego 2007-2013. W: Prace Komisji Spraw Europejskich PAU. Tom II. Red. A. Pieczarek. Polska Akademia Umiejętności, Kraków 2008.
  • Rabczuk W.: Polityka edukacyjna Unii Europejskiej. Nowe Konteksty. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie, Warszawa 2007.
  • Pinder J., Usherwood S.: Unia Europejska. PWE, Warszawa 2009.
  • Michałowska G.: Ochrona praw człowieka w Radzie Europy i w Unii Europejskiej. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • Grabowiec P.: Społeczeństwo informacyjne w Europie. W: Podstawy europeistyki. Red. W. Bokajło, A. Pacześniak. Wydawnictwo Atla 2, Wrocław 2009.
  • Falkowski M.: Polacy i Niemcy: wzajemny stosunek po rozszerzeniu Unii Europejskiej. W: Polska - Niemcy - Francja. Wzajemne postrzeganie po rozszerzeniu UE. Red. L. Kolarska-Bobińska, M. Falkowski. Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2008.
  • Zagórska R.: Nowe formy współpracy nauki z gospodarką w priorytetowych obszarach badawczych XXI w. W: Zeszyty Naukowe nr 23. Red. E. Lisowska. Kolegium Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2008.
  • Szymańska A: Fundusze UE 2007-2013 dla mikro, małych i średnich firm. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2007.
  • Weresa M.A.: Formy i metody powiązań nauki i biznesu. W: Transfer wiedzy z nauki do biznesu. Doświadczenia regionu Mazowsze. Red. M.A. Weresa. Instytut Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2007.
  • Wach K.: Europejski rynek pracy. Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
  • http://www.iabpolska.pl/raporty/
  • Krakowska M.: Nowe formy komunikacji społecznej w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.
  • Siemieniecki B.: Taksonomie zastosowań technologii informacyjnej w edukacji. W: Pedagogika medialna. Cz. 2. Red. B. Siemieniecki. PWN, Warszawa 2008.
  • Wróbel M.: 2 w 1 - czyli lekcja ekonomii z komputerem w tle. W: Technologie informacyjne w warsztacie nauczyciela. Nowe wyzwania edukacyjne. Red. J. Migdalek, A. Stolińska. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Kraków 2011.
  • http://www.platforma.librus.pl/index_info
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247259
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.