Nowa wersja platformy jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Współczesna gospodarka - wyzwania i oczekiwania | 108-116
Tytuł artykułu

Kluczowe czynniki sukcesu organizacji sektora publicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawową różnicą pomiędzy przedsiębiorstwami sektora prywatnego i publicznego jest cel, dla którego funkcjonują. W pierwszym przypadku jest to wypracowanie zysku wyrażonego w wartościach monetarnych, natomiast dla organizacji publicznych - zaspokojenie potrzeb społecznie uznanych za ważne. Różnice występujące między sektorem prywatnym i publicznym w znacznym stopniu wpływają na identyfikację i hierarchizację kluczowych czynników sukcesu organizacji. O ile literatura przedmiotu dostarcza gotowych zestawień tego typu czynników dla pierwszych z wymienionych wyżej organizacji, o tyle w przypadku podmiotów zarządzania publicznego jest to pole wymagające eksploracji. Autorka publikacji podjęła próbę identyfikacji kluczowych czynników sukcesu organizacji sektora publicznego na podstawie analizy literatury przedmiotu.(fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Kożuch B.: Zarządzanie publiczne. Placet, Warszawa 2004.
  • Penc-Pietrzak I.: Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
  • Drucker P.: Zarządzanie w XXI wieku. Muza S.A., Warszawa 2000.
  • Skrzypek E.: Kapitał intelektualny jako podstawa sukcesu w społeczeństwie wiedzy. "Problemy Jakości" 2007, nr 1.
  • Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1994.
  • Lisiński M.: Metody planowania strategicznego. PWE, Warszawa 2004.
  • Flores L.G., Fadden J.: How to Have a Successful Strategie Planning Meeting. "Traing & Development", January 2000.
  • Rockart J.F.: Chief executives define their own data needs. "Harvard Business Review", Vol. 57.
  • Brotherton B., Shaw J.: Towards an identification and classification of critical success factors in UK hotels pic. "International Journal of Hospitality Management" 1996, Vol. 15, No. 2.
  • Meibodi L., Monavvarian A.: Recognizing critical success factors to achieve the strategic goals of SAIPA Press. "Business Strategy Series" 2010, Vol. 11, No. 2.
  • Sirus K., Moghaddam R.: Organizational critical success factors and competencies. "Management Magazine" 2007, No. 120.
  • Boynton A., Zmud R.: An assessment of critical success factors. "Sloan Management Review" 1984, Vol. 25, No. 4.
  • Bartes F., Strzednicki A.: Walka konkurencyjna przedsiębiorstw. C.H. Beck, Warszawa 2003.
  • Rockart J., Bullen C.: A primer critical success factors. "Center for Information Systems Research Working Paper" 1981, No. 69.
  • Rockart J., Cresenz A.D.: A process for the Rapid Development of Systems in Support of Managerial Decision Making. MIT Sloan School of Management, Cambridge, MA, 1983.
  • Zarepur J.: Information management systems and critical success factors in smali agen- cies. "Ravesh Magazine" 2001, No. 68.
  • Lemańska-Majdzik A.: Czynniki sukcesu firmy na rynku w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W: Innowacyjne aspekty strategii przedsiębiorstwa globalnego w zintegrowanej Europie. Red. L. Sobola. Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2007.
  • Administracja publiczna. Red. J. Boć. Kolonia Limited, Wrocław 2004.
  • Thompson A., Strickland A.: Strategie management. Concept and Cases. Irwin, New York 1993.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa 2001.
  • Griffin W.R.: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa 1998.
  • Freeman R.E.: Strategic management. A stakeholder approach. Pistman Publishing, Boston 1984.
  • Dewettinck K., Ameijde M.: Linking leadership empowerment behaviour to employee attitudes and behavioural intentions. "Personnel Review" 2011, Vol. 40, No. 3.
  • Peszko A.: Podstawy zarządzania organizacjami. Uczelnianie Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2002.
  • Zarządzanie strategiczne - koncepcje - metody. Red. R. Krupski. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Lisiecka K.: Kreowanie jakości. Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2002.
  • Gartner W.B.: A conceptual framework for describing the phenomenon of new venture creation. "Academy of Management Review" 1985, No. 10 (4).
  • Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A.: Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody. Difin, Warszawa 2002.
  • Budzyński W.: Wizerunek firmy: kreowanie, zarządzanie, efekty. Poltext, Warszawa 2002.
  • Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • Filipczuk J.: Zarządzanie strategiczne. Instytut Przedsiębiorczości i Samorządności, Warszawa 2003.
  • Frączkiewicz-Wronka A.: Pomiar efektywności organizacji publicznych na przykładzie sektora ochrony zdrowia. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2010.
  • Badri M.A., Davis D.: A study of measuring the critical factors of quality management. "International Journal of Quality and Reliability Management" 1995, Vol. 12, No. 2.
  • Hyland P., Mellor R., Kondepudi R.: A comparison of Australian firms and their use of continuous improovement tools. "The TQM Magazine" 2000, Vol. 12, No.2.
  • Terziovski M., Soahl A., Samson D.: Best practice implementation of total quality management: multiple cross-case analysis of manufacturing and service organizations. "Total Quality Management" 1996, Vol. 7.
  • Youssef M., Zairi M.: Benchmarking cricital factors for TQM. Part II - empirical results from different regions in the world. "Benchmarking for Quality Management & Technology" 1995, Vol.2, No. 2.
  • Cangemi J.P., Lazarus H., McQuade T., Fitzgerald J., Conner J., Miller R., Murphree W.: Successful leadership practices during turbulent times. "Journal of Management Development" 2011, Vol. 30, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171247237
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.