PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 111 Mikro- i makroekonomiczne aspekty rynku pracy w Polsce | 119-128
Tytuł artykułu

Innowacyjność sektora usług a dynamika zatrudnienia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation in Service Sector and Employment Dynamics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest zidentyfikowanie wpływu wzrostu innowacyjności sektora usług na dynamikę tworzenia miejsc pracy w Polsce. Innymi słowy chodzi o ustalenie czy innowacje w usługach tworzą czy niszczą miejsca pracy? Analiza działalności innowacyjnej przedsiębiorstw usługowych została przeprowadzona na podstawie wyników badań statystycznych GUS, realizowanych w ramach międzynarodowego programu badawczego CIS (Community Innovation Survey). Analiza obejmuje lata 2006-2009 i dotyczy sekcji usługowych według PKD 2007. (fragment tekstu)
EN
The growing contribution of services in the GDP and in overall employment with the simultaneously growing importance of innovation enforced service innovation. This paper presents an attempt at identifying the impact of innovation in the service sector on the number of new jobs in Poland. The statistical analysis covers the 2006-2009 period. The increased innovation level translates into changes in employment figures. The branches of service sector where businesses are most innovative are also those which create most new jobs.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • S. Joshi: Growth and Structure of Tertiary Sector in Developing Economies. Academic Fundation, New Delhi 2008, s. 51.
  • L. Zienkowski: Gospodarka oparta na wiedzy - mit czy rzeczywistość? W: Wiedza a wzrost gospodarczy. Red. L. Zienkowski. Scholar, Warszawa 2003, s. 15.
  • A.Giddens: Europa w epoce globalnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009, s. 11-12.
  • J. Howells: Innovation & Services: New Conceptual Frameworks. University of Manchester. ,,CRIC Discussion Paper" 2000, No. 38
  • M. Castells: Społeczeństwo sieci. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 207.
  • K. Mangold: Die Welt der Dienstleistung. Perspektiven fur Arbeit und Gesellschaft im 21. Jahrhudert, Frankfurt am Main 1998, s. 111.
  • D. Mongiało: Cechy charakterystyczne rynku usług i jego struktura w Unii Europejskiej. ,,Ekonomista" 2000, nr 1, s. 81.
  • Cz. Bywalec: O istocie i klasyfikacji usług - polemicznie. ,,Wiadomości Statystyczne" 2002, nr 1, s. 81.
  • K. Rogoziński: Spór o istnienie usług. ,,Wiadomości Statystyczne" 2002, nr 2, s. 31.
  • M. Daszkowska: Usługi. produkcja, rynek, marketing. Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 17.
  • P. Niedzielski, K. Rychlik: Innowacje w sektorze produkcyjnym i usługowym - odmienność czy podobieństwo?W: Wiedza, innowacje i gospodarka oparta na wiedzy. Red. E. Stawasz, P. Niedzielski, K. Matusiak. Zeszyty Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, nr 453, s. 184.
  • M. Szajt: Aktywność innowacyjna a wzrost gospodarczy Polski. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008, s. 31.
  • M. Gomułka: Konkurencyjność sektora usług w Polsce. W: polska. raport o konkurencyjności 2008. Konkurencyjność sektora usług. Instytut Gospodarki Światowej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008, s. 295.
  • M. Pianta: Innovation and Employment. In: The Oxford Handbook of Innovation. Ed. J. Fagerberg, D.C. Mowery, R.R. Nelson. Oxford University Press, USA 2007, s. 568.
  • W. Leontief, F. Duchin: The Future Impact of Automation on Workers. Oxford University Press, USA 1986.
  • E. Caroli, J Van Reenen: Skill-Biased Organizational Change? Evidence from a Panel British and France Establishments. ,,Quarterly Journal of Economics" 2001, No. 116.
  • M. Piva, M. Vivarelli: The Skill Bias: Comparative Evidence and an Econometric Test.,,International Review of Applied Economics", 2002
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224491
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.