PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy w świetle śląskich uwarunkowań regionalnych | 337-362
Tytuł artykułu

Systemy zarządzania relacjami z klientami na potrzeby organizacji opartych na wiedzy

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz ze zmianą postrzegania znaczenia klientów przez organizacje weryfikacji uległa rola, jaką odgrywa wiedza. To właśnie wiedza daje organizacjom potencjał, który pozwala im identyfikować szanse lub zagrożenia, rozpoznawać i zaspokajać potrzeby klientów oraz kreować konkurencyjne produkty. Rzeczywiste bogactwo organizacji nie jest generowane tylko przez tradycyjne jej zasoby ( takie jak : zasoby finansowe, materialne, ludzkie ), ale poprzez umiejętne wykorzystanie, gromadzenie, przetwarzanie, transfer oraz wytwarzanie wiedzy (Olszak, 2007; Tiwana, 2003). Przewagę na konkurencyjnym rynku mogą osiągnąć organizacje, które w swoim działaniu wykorzystują wiedzę na temat jej klientów oraz nastawione są na jej gromadzenie, przetwarzanie i analizowanie. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Bartuś T. (2007). Systemy zarządzania relacjami z klientami. W : Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Red. C.M. Olszak, E.Ziemba. PWN, Warszawa.
  • Bełz W. (2006). Firma się kręci wokół CRM ?
  • marketing.silesia.pl/html_site/Firma_sie_kreci_wokol_CRM.pps.
  • Berry M.J.A., Linoff G.S. (2004). Data Mining Techniques for Market Sales and Customer Relationship Management. Wiley.
  • Bodenszac M. (2006). http://www.gazeta-it.pl/trendy/crm/analiza_ltv.html.
  • Dejnaka A. (2002). CRM. Zarządzanie relacjami z klientami. Helion, Gliwice.
  • Dick L. (2008). Customer Relationship Management Solution Guide : Independent Reviews of CRM Technology.
  • http://www.crmguru.com/articles.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B. (2004). Konkurowanie o klienta e-marketingiem. Difin, Warszawa.
  • Dyche J. (2002). CRM relacje z klientem. Helion, Gliwice.
  • Gabryelczyk R. (2005). Customer Knowledge Management - architektura CRM na bazie wiedzy. W : Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu. Red. T.Kasprzak. Difin, Warszawa.
  • Gartner Group (2006). 8 Building Block of CRM.
  • www.gartnergroup.com.
  • Gilbert M., Leibold M., Probst G. (2002). Five Styles of Customer Knowledge Management and How Smart Companies Put Them into Action. "European Management Journal".
  • Han J., Kamber M. (2001). Data Mining : Concept and Techniques. Morgan Kaufman Publishers.
  • Komańda M. (2007). Wprowadzenie do zarządzania wiedzą klienta : istota i stosowane rozwiązania. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Kumar V. (2010). Zarządzanie wartością klienta. PWN, Warszawa.
  • Michalski A. (2001). Zarządzanie informacjami w przedsiębiorstwie : Systemy informatyczne a reinżynieria organizacji. Politechnika Śląska, Gliwice.
  • Migut G. (2005). Jak znaleźć grupy podobnych klientów, czyli metody segmentacji. StatSoft, Kraków.
  • Newell F. (2000). Loyalty.com Customer Relationship Management in the New Era of Internet Marketing. McGraw-Hill Education.
  • Olszak C.M., Bartuś K., Bartuś T. (2006). Application of Web Mining in Creating Long Lasting Customer Relationship. W : Mass - Customization. Rzeszów.
  • Olszak C.M. (2007). Wyzwania ery wiedzy. W : Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Red. C.M.Olszak, E.Ziemba. PWN, Warszawa.
  • Poe V., Klauer P., Brobst S. (2000). Tworzenie hurtowni danych, wspomaganie podejmowania decyzji. WNT, Warszawa.
  • Porębska-Miąc T. (2006). Zarządzanie relacjami z klientami. W : SWO 2004. Red. H.Sroka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
  • Prudzieniec-Grunt M. (2006). Marketing relacyjny. Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę. Difin, Warszawa.
  • Tiwana A. (2003). Przewodnik po zarządzaniu wiedzą, e-biznes i zastosowania CRM. Placet, Warszawa.
  • Zalech W. (2008). www.crm-abc.pl.
  • www.abc-crm.pl.
  • www.bms.krakow.pl/berberis_guide.
  • www.crm.pl/files/Raport%20CRM%20%28Process4E%29.pdf.
  • www.teta.com.pl.
  • www.sas.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224459
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.