PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 204 Wybrane zagadnienia z zakresu finansów i handlu międzynarodowego | 209-224
Tytuł artykułu

Zarządzanie reklamą w kontekście globalizacji

Warianty tytułu
The Advertisement in Context of Globalization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany w zarządzaniu reklamą są możliwe dzięki rozwojowi technologii oraz postępowi procesów globalizacji. Reklama zmienia się w zależności od postępujących przeobrażeń w otoczeniu. Przyspieszenie zmian zwiększa efektywność planowania długookresowego oraz strategicznych decyzji zarządzania reklamą. Wprowadzenie nowych trendów ekonomicznych, politycznych, technologicznych ma wpływ na reklamę, która jest odpowiedzią na nowo powstałe potrzeby i preferencje uwarunkowane zmieniającym się otoczeniem. (fragment tekstu)
EN
The article presents the changes in management the advertising case called out on result the drawing ahead in world economy transformations - in this the cases of globalization. Enabling development of global product as well as its influence internalization first of all was described as factor on management advertisement. The next unit of article treats to differentiating on base of global product the advertisement. The cultural factor was considered barrier of standardization of advertising money transfer also. The final unit then called out in strategies the opinion of changes the management the case of globalization. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Sulivan L., Zgnieć pan to, panie Whipie, czyli jak zrobić świetne reklamy, WIG-Press, Warszawa 2001, s. 85.
  • Kopaliński W., Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, De Agostini Polska, www.slownik-line.pl, 02.2002.
  • Gregor B., Kalińska-Kula M., Kierunki zmian w otoczeniu biznesu a współczesny marketing, "Studia i Materiały Wyższej Szkoły Marketingu i Biznesu w Łodzi" 2001, nr 7, s. 68.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 243.
  • Pomykalski A., Strategie marketingowe, Wyd. Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2000, s. 89.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, AE, Poznań 1999, s. 347-348.
  • White R., Reklama, czyli co to jest i jak się ją robi, Business Press, Warszawa 1999, s. 296-298.
  • Bastrzyk J., Reklama globalna, www.wsp.pl, 05.2003.
  • Gwiazda A., Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego, Wyd. A. Marszałek, Toruń 1999, s. 125.
  • Beliczyński J., Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Wyd. Aktywa, Kraków 1999, s. 34.
  • Mazurek-Łopacińska K., Niektóre dylematy rozwoju marketingu globalnego, AE we Wroc¬ławiu, www.swiatmarketingu.pl, 11.2001.
  • Grabarski L., Rutkowski J., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1996, s. 527.
  • Altkorn J., Determinanty globalizacji marek, "Marketing i Rynek" 1997, nr 4, s. 57.
  • Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 276-277.
  • Mazurek-Łopacińska K., Niektóre dylematy rozwoju marketingu, AE we Wroc¬ławiu, www.swiatmarketingu.pl, 11.2001.
  • Russell J. T., Lane W. R., Reklama wg Ottona Kleppnera, Wyd. Felberg, Warszawa 2002, s. 706.
  • Yip G. S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996, s. 185.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224241
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.