PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 4 | 29-35
Tytuł artykułu

Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw gastronomicznych w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Determinants of the Development of Gastronomy Companies in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnym świecie firmy cateringowe odgrywają istotną rolę, ponieważ zaspokajają zmieniające się potrzeby żywieniowe konsumentów, które są zaspokajane poza domem. Rozwój przedsiębiorstw gastronomicznych niewątpliwie jest związany ze zmianami społecznymi i gospodarczymi zachodzącymi w ostatnich latach w naszym kraju. Jest to zjawisko odnoszące się zarówno do ludzi bogatych, jak i biednych, bowiem oferta przedsiębiorstw gastronomicznych jest różnorodna. Na początku XXI wieku nadal rozwijają się możliwości coraz sprawniejszego funkcjonowania organizacji na rynku usług, co potwierdzają wskaźniki makro- i mikroekonomiczne. (abstrakt oryginalny)
EN
In today's world, catering companies play an important role as meet the changing nutritional needs of consumers, which are carried out. Development of food service market undoubtedly is related to the social and economic changes taking place in recent years in our country. This phenomenon is related to both the rich and the poor, because the offer is diverse catering companies. At the beginning of the twenty-first century continue to develop possibility of increasing the efficiency of the market participants, as evidenced by the macroeconomic and microeconomic indicators. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
29-35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • A. Masłowski, Rynek usług gastronomicznych: uwarunkowania i kierunki rozwoju, IRWiK, Warszawa 2001, s. 9.
  • Foodservice in Poland. Industry Profile, Datamonitor, 2010.
  • B. Kowrygo, Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce, "Rozprawy i Monografie" 2000, SGGW.
  • G. Levytska, B. Kowrygo, Znaczenie usług gastronomicznych w żywieniu ludności w Polsce, "Roczniki PZH" 2007, nr 1.
  • J. Sala, Dochód a konsumpcja usług gastronomicznych, "Poradnik Restauratora" 2000, nr 2.
  • J. Sala, Trudny rynek usług gastronomicznych, "Marketing w Praktyce" 1996, nr 4.
  • M. Bombol, A. Dąbrowska, Czas wolny. Konsument. Rynek. Marketing, Liber, Warszawa 2003.
  • T. Knowles, Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią, PWE, Warszawa 2001, s. 26-27.
  • A. Masłowski, Gastronomia w Polsce - stan obecny i perspektywy, "Przegląd Gastronomiczny" 1995, nr 9.
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 2002, s. 15.
  • J. Berbeka, Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.
  • J. Parczewski, Ożywienie już widoczne, "Raport Nowości Gastronomiczne" 2006.
  • S. Jaśkiewicz, Klientów więcej o 5% rocznie, "Raport Nowości Gastronomiczne" 2006.
  • M. Zimna, W jakim kierunku podąża polska gastronomia - szanse i perspektywy, Konferencja Food Business Forum, Warszawa 2008.
  • A. Ivanicius, Dokąd podąża gastronomia w Europie, Konferencja Food Business Forum, Warszawa 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224085
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.