PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 18 | nr 76, t. 1 | 271-280
Tytuł artykułu

Formułowanie i implementacja strategii szkoły wyższej

Autorzy
Warianty tytułu
High School Strategy Formulating and its Implementation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zmiany w systemie nauki i edukacji w okresie transformacji. Przeanalizowano także proces budowy tzw. gospodarki opartej na wiedzy w Polsce. Zwrócono uwagę na zmienioną rolę szkół wyższych w tak pojmowanej gospodarce. W końcowej części referatu przedstawiono specyfikę procesu formułowania i implementacji strategii w szkole wyższej. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper describes the changes at education system during transition. Author raised also the process of building the Knowledge Based Economy at Poland. The importance of high school sector at that economy was mentioned. At the end of the work the specify of strategy formulating process was discussed in detail. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • BALCEROWICZ L., Państwo w przebudowie, Wyd. ZNAK, Kraków 1999, s. 126-127.
  • Elementy nauki o przedsiębiorstwie, pod red. S. Marka, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  • Eurostat 2003, cyt. za J.M. Radło, Wyzwanie konkurencyjności, PWN, Warszawa 2003.
  • FORLICZ S., KALETA A., Współpraca uczelni wyższej z przedstawicielami praktyki gospodarczej oraz W. Rybowski, Współpraca między uczelniami a biznesem: formy, organizacja i korzyści; [w:] Oczekiwania biznesu wobec wyższych studiów menedżerskich, materiały konferencyjne pod red. J. Dietla i Z. Sapijaszki.
  • GRODZICKI J., Rola kapitału ludzkiego w rozwoju gospodarki globalnej, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2003, s. 54.
  • KOŹMIŃSKI A.K., Jak zbudować gospodarkę opartą na wiedzy?, w: Rozwój polskiej gospodarki. Perspektywy i uwarunkowania, pod red. G. Kołodki, Wyd. WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2002.
  • MOSZKOWICZ M. i zespól, Zarządzanie strategiczne - systemowa koncepcja biznesu, PWN, Warszawa 2005 (w druku).
  • MOSZKOWICZ M., Strategia rozwoju szkól wyższych w Narodowym Planie Rozwoju 2007-2013 z perspektywy uczelni technicznej, referat wygłoszony na konferencji nt. Edukacja i nauka w Narodowym Planie Rozwoju 2007-2013, Politechnika Wrocławska, październik 2004.
  • NONAKA, TAKEUCHI, cyt. za A.K. Koźmiński Jak zbudować gospodarkę opartą na wiedzy?, [w:] Rozwój polskiej gospodarki. Perspektywy i uwarunkowania, pod red. G. Kołodki, Wyd. WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2002.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, pod red. J. Lichtarskiego, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1999, s. 16-18.
  • PORWIT K., Cechy gospodarki opartej na wiedzy (G.O.W.), ich współczesne znaczenie i warunki skuteczności, w: Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku, pod red. A. Kuklińskiego, KGB, Warszawa 2001.
  • Rocznik Statystyczny RP 2002, GUS, Warszawa, s. 689.
  • SKAWIŃSKA M., Europejski wymiar szkolnictwa wyższego, w: Globalizacja. Integracja. Transformacja. Główne problemy globalizacji, integracji europejskiej oraz transformacji politycznej Europy Środkowo-Wschodniej, pod red. R. Backer, J. Marszałek-Kawy, J. Modrzyńskiej, Wyd. Adam Marszałek. Toruń 2003.
  • SUFIN Z., Ewolucja wartości materialnych i pozamaterialnych, w: Zmiany w życiu Polaków w gospodarce rynkowej, pod red. L. Beskid, Wyd. IF1S PAN, Warszawa 1999.
  • SZULC T., Dynamika przemian w szkolnictwie wyższym w Polsce a realizacja procesu Bolońskiego, referat wygłoszony na konferencji nt. Edukacja i nauka w Narodowym Planie Rozwoju 2007-2013, Politechnika Wrocławska, październik 2004.
  • Towards a European Area Science, Technology and Innovations - Key Figures 2003-2004, cyt. za J.M. Radio, Wyzwanie konkurencyjności, PWN, Warszawa 2003.
  • Założenia strategii Politechniki Wrocławskiej, Opracowanie: M. Moszkowicz, Współpraca: P. Kubiński, W. Josek, Politechnika Wrocławska, Wrocław, listopad 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224073
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.