PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 67 | 135-142
Tytuł artykułu

Niezbędna wiedza nauczyciela akademickiego z wykształceniem ekonomicznym o studencie jako podmiocie kształcenia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Essential Knowledge of Academic Teacher with Economic Education about Student Person as Education Subject
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania (o charakterze deskryptywnym) jest: przybliżenie osoby studenta jako podmiotu kształcenia, ze szczególnym uwzględnieniem cech wieku, zadań rozwojowych i życiowych w okresie młodzieńczym, teorii rozwoju zawodowego, czynników warunkujących proces wyboru kierunku kształcenia i sukces zawodowy. (fragment tekstu)
EN
Pedagogy is searching for optimal conditions to effective wielding influence on alumnus. Moreover, overriding aim of education is comprehensive development of personality and all (contents, methods, resources, organizing of educational system) is intended to accomplish that goal. The attention is drawn to the need of creating appropriate atmosphere between teacher and pupil, which allows for breaking any barriers between them, in which there is possible empathy, perceiving difficulties which have pupil and give him help. Efficiency of that process in largely depends on teacher knowledge of human development. Therefore in this study it was characterized: student person as education subject with particular emphasis on age characteristic, developmental and life tasks in youthful years, theory of professional development, factors determining process of choice the field of study and professional success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
135-142
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bacelewska D. 2006. Repetytorium z rozwoju człowieka. Jelenia Góra, Kolegium Karkonoskie PWSZ, 229-232.
  • Banach D., Bierzwińska J., Lanoto A. 1968. Pomagamy w wyborze zawodu. Warszawa, NK, 59.
  • Bańka A. 1995. Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe, pośrednictwo pracy. Poznań, PRINT-B, 121.
  • Hendryk C. 2000. O takcie pedagogicznym nauczycieli akademickich i orientacji podmiotowej studentów. Szczecin, Oficyna Wydawnicza ROKP Zachodniopomorskiego Centrum Edukacyjnego, 20.
  • Jaskot K.1994. Świadomość indywidualnego rozwoju studentów w trakcie studiów. Szczecin, Wydaw. USzczec., 8.
  • Kuryjaniuk J. 1982. Teorie rozwoju zawodowego a systemy klasyfikacyjne zawodów, w: Pedagogika pracy - przegląd badań. Red. T.W. Nowacki. Warszawa, WSiP, 271.
  • Okoń W. 1971. Elementy dydaktyki szkoły wyższej. Warszawa, PWN, 110.
  • Plewka C. 1999. Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych. Radom, Instytut Technologii Eksploatacji, 130.
  • Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. 2000. Psychologia rozwoju człowieka zagadnienia ogólne. Warszawa, PWN, 45.
  • Reykowski J. 1979. Motywacja. Postawy prospołeczne a motywacja. Warszawa. PWN, 68.
  • Reykowski J.1975. Teoria motywacji a zarządzanie. Warszawa, PWE, 23-60.
  • Węgrzecka M. 2000. Zarys psychologii. Kraków. Wydaw. AE w Krakowie,100-114.
  • Wilska-Duszyńska T.1989. Wykształcenie jako wartość w opinii studentów. Komunikat z badań IPNiSzW. Warszawa, PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223983
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.