PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 53 Metody wnioskowania statystycznego w badaniach ekonomicznych | 19-34
Tytuł artykułu

On Application of Non Response Model in Internet Survey Sampling

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper deals with a problem of estimating the total on the basis of data observed on Internet sample. The Poisson sampling design without replacement is used as a basic model of generation of Internet sample. Its particular case is so called the Bernoulli sampling design without replacement when all the response probabilities are the same. Some estimators (including logit type one) of the population mean as well as of the total are considered. Their variances are evaluated and their estimators, too. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • The Karol Adamiecki University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Bethlehem J.G. (1988): Reduction of Nonresponse Bias Through Regression Estimation. "Journal of Official Statistics". Vol. 4. No. 3, pp. 251-260.
  • Chow G. C. (1983): Econometrics. McGraw Hill Book Company. New York.
  • Ekholm A., Laaksonen S. (1991): Weighting via Response Modelling in the Finish Household Budgel Survey. "Journal of Official Statistics", Vol. 7, No. 3, pp. 325-338.
  • Horvitz D.G., Thompson D.J. (1952): A Generalization of the Sampling without Replacement from Finite Universe. "Journal of the American Statistical Association", Vol. 47. pp. 663-685.
  • Kelley C. T. (2003): Solving Nonlinear Equations with Newton's No. 1 in Fundamentais of Algorithms. SIAM, Philadelphia.
  • Sarndal C.E., Swensson B.. Wretman J. (1992): Model Assisted Survey Sampling. Springer Verlag, New York.
  • Tille Y. (2006): Sampling Algorithms. Springer Verlag, New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223509
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.